استاندار خوزستان از نحوه دفع آبهای سطحی اهواز ابراز نارضایتی کرد

هورنیوز – غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه شبکه گذاری دفع فاضلاب ویژه خیابان انقلاب اهواز اظهارداشت: دفع صحیح آب های سطحی در خیابان های اهواز از مطالبات بحق مردم است که باید مورد توجه همه مدیران و دستگاه های اجرایی بخصوص شهرداری و آبفا قرار گیرد.

وی بر وظیفه شناسی بیشتر دستگاه های مسئول در زمان ایجاد چنین مشکلاتی در شهر اهواز تاکید کرد و گفت: تا کنون ۱۰ نقطه بحرانی که محل تجمع آب های سطحی است شناسایی شده که مهمترین نقاط بحرانی اهواز خیابان انقلاب است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در بازندگی های اخیر عبور و مرور شهروندان و حمل و نقل شهری در خیابان انقلاب مختل شد ، افزود: در این راستا همه توان شرکت آبفا و شهرداری اهواز بکار گرفته شده است تا این مشکل رفع شود.

وی همچنین بر اهمیت لایروبی شبکه های فاضلاب شهری تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی در این زمینه باید از ورود هرگونه نخاله های ساختمانی، زباله و پسماند به داخل شبکه های فاضلاب جلوگیری کنند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان در ادامه خواستار همکاری مردم در این زمینه شد و گفت: هدایت آب های سطحی در کلانشهر اهواز با توجه به توپوگرافی خاص شهر (مسطح بودن) نیازمند به ایجاد زیرساخت های مناسب دفع روان آب هاست که متاسفانه تا کنون نسبت به این مهم اقدامی صورت نگرفته است.
ایرنا

https://hoorkhabar.ir/677058کپی شد!
78