وضعیت همچنان بحرانی است!

هورنیوز – ۱۲ بهمن سال ۹۶ بود که برای اولین بار پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز پرده از رتبه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بیست و هشتم) در میان ادارات کل کشور برداشت و پس از چندین گزارش که اتفاقاً با سندهای معتبر از وزارت کار بود به ارزیابی این رتبه ها و برخی مصاحبه های سید نور محمدپور مدیرکل این اداره پرداخت و در نهایت اقدام به شکایت از رسانه هورنیوز شد!

لازم به توضیح است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از ادارات مهم استان است که اگر تخصصی مدیریت نشود وضعیت اشتغال خوزستان با مشکل مواجه می شود که این مهم در افزایش آمار نرخ بیکاری دو سال گذشته کاملاً هویداست.

از همین رو و پس از ارائه آمار از عملکرد این اداره که صدای نمایندگان مجلس و همچنین نماینده دولت در خوزستان را درنیاورد و همه از رتبه های به دست آمده راضی و خوشحال بودند، مدیرکل این اداره تحت فشار از این اخبار اقدام به مصاحبه هایی کرده که همراه با مخاطبین به بررسی یکی از آنها می پردازیم.

وی در مصاحبه ای در تاریخ نهم مهرماه نود و هفت به خبرگزاری فارس خوزستان گفت: بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد تیم‌های خود ارزیابی استان‌ها که در تیر ۹۷ از وزارت صادر شده، خوزستان در رتبه نخست قرار گرفت و استان‌های گیلان، مازندران، یزد، کرمانشاه و تهران در رتبه‌های بعدی هستند؛ یعنی اینکه بر این اساس استان خوزستان می بایست در رتبه های نخست شاخص های اختصاصی و عمومی قرار گرفته باشد.

پس از این مصاحبه و طبق معمول هر ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ارزیابی عملکرد ادارات کل خود را در پایان مهرماه سال بعد منتشر می کند؛ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شاخص های اختصاصی رتبه ۲۹ کشور را دریافت کرده است!!!

با یک جمع بندی ساده در خواهیم یافت که این اداره پس از حضور سید نور محمدپور بعنوان مدیرکل در سال ۹۵ رتبه ۲۸ و در سال ۹۶ رتبه ۲۹ را دریافت نمود که اگر نمایندگان مجلس و استاندار کمی دقت کنند این رتبه ها در شان استان پر از منابع و ذخایر خوزستان نیست.

از سویی دیگر هر ساله وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادارات زیر مجموعه خود را در دو شاخص اختصاصی و عمومی ارزیابی می کند که شاخص اختصاصی، کار اصلی هر اداره است و مشخص می کند که چقدر فعالیت در حوزه اشتغال، روابط کار، رفاه اجتماعی و مربوط به آن انجام داده است.

در پایان لازم به توضیح است که پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز برای آخرین بار بررسی خود را در زمان مدیریت محمدپور بر اداره کل کار منعکس می کند و با صراحت عنوان می کند که رتبه ۲۷ در شاخص های عمومی و ۲۸ در شاخص های اختصاصی سال ۹۵ و همچنین رتبه های ۷ در شاخص های عمومی و ۲۹ در شاخص های اختصاصی سال ۹۶ می تواند نشان دهنده عملکرد نامطلوب یک مدیرکل باشد.

 

پی نوشت

منظور از شاخص های اختصاصی: رتبه های برتر در مسابقات ورزشی، بررسی پرونده های سخت و زیان آور، زمان این پرونده ها، زمان بررسی جلسات پرونده های کارگر و کارفرما، بازرسی از کارگاههای بزرگ، خروج نیروی انسانی اداره کل و مامور شدن آنها، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، بازرسی از کارگاههای که تسهیلات گرفته اند، پیگیری اختصاصی اعتبارات برای تسهیلات بنگاههای زود بازده و….

منظور از شاخص های عمومی: استفاده از فضای اداری، دارا بودن نمازخانه، شناسایی گلوگاههای فساد، انتصاب و انتخاب کمیته های پنجگانه، تفکیک زباله های خشک از تر و….

 

https://hoorkhabar.ir/676246کپی شد!
213