در خوزستان بصورت نمایشی هم از نظرات بخش خصوصی استفاده نمی شود

به گزارش هونیوز، رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمائی خوزستان نیز در پاسخ به سوال مجری برنامه برآیند در خصوص اینکه آیا مشکلات ملی و بین المللی در بروز وضعیت فعلی خوزستان موثر بوده یا اینکه ریشه مشکلات این استان مشکلاتی در جای دیگری است، گفت: در بخش ملی همه کارفرمایان بخش ها درگیر مشکلاتی مانند عدم ثبات قیمت ارز و نظایر آن هستند اما در استان خوزستان اجرای سرسختانه قوانین باعث شده است به کارفرمایان ضربه وارد شود. یکی از مشکلات دیگر کارفرمایان مربوط به تعطیلاتی است که این روزها شاهد آن هستیم.

محمد هادی قنوات افزود: شیوه اجرای دستورالعمل های مربوط به حوزه کار، تامین اجتماعی و دارایی در استان خوزستان با سایر استان ها متفاوت است بطور مثال در حوزه تامین اجتماعی سالانه ۳۰ هزار درخواست برای بازنشستگی سخت و زیان آور ارائه می شود که با ۱۰ الی ۱۵ هزار درخواست از این تعداد موافقت می شود. این قانون ضد اشتغال و سرمایه گذاری است و ما بارها به انحاء مختلف خواسته ایم جلوی این قانون گرفته شود. در دیگر موضوعاتی که به آنها اشاره شد نیز وضع به همین منوال است.

وی افزود: کارفرما معتقد است کارگرانی که فعالیت آنها دشوار و مشمول قانون سخت و زیان آور هستند باید بازنشته شوند اما نکته ای که وجود دارد این است که کارفرمای مادر، باید ۴ درصد سخت و زیان آور را پرداخت کند هرچند این کار باعث می شود افراد زیادی با سنی مانند ۴۰ سال بازنشسته شوند بطور مثال در گروه ملی ۳ هزار نفر بازنشسته شدند در نتیجه کارشناسان خبره ای که با سن ۴۰ ساله بازنشسته شده اند به شهرهایی مانند اصفهان مهاجرت کنند. این قانون اشتغال و حتا تامین اجتماعی را ضعیف می کند لذا خواسته ما این است که قانون فوق باید اصلاح شود.

وی در مورد خرید از تولید کنندگان بومی گفت: برخی از دستگاه ها مانند نفت ادعا می کنند که ۴۰ درصد خرید خود را از تولید استان تامین می نمایند در حالی که این رقم تنها ۴ درصد است! این در حالی است که کمیت و کیفیت محصولات تولیدی در خوزستان در هیچ جای کشور وجود ندارد.

عدم شفافیت در استان باعث می شود که علی رغم سهم ۱۴ درصدی خوزستان از تولید ناخالص ملی اما اثری از گردش مالی آن در این استان دیده نمی شود و بخش خصوصی برای فعالیت باید هزینه گرما بدی آب و هوا تعطیلات پی در پی را بدهد و نتواند با بخش خصوصی دیگر استان ها رقابت کند.

هادی قنوات بیان کرد: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز باید گفت متاسفانه وجود شرکت های غیر بومی باعث خروج این منبع مالی از استان می شود. ما باید شهامت و شجاعتمان را در حوزه اداری بالا برده و برای این استان تصمیم های ویژه و متفاوتی اتخاذ کنیم.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمائی خوزستان خاطر نشان ساخت: علی رغم تاکید بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در خصوص استفاده از نظرات بخش خصوصی حتا بصورت نمایشی هم از نظرات آنها استفاده نمی شود و نسخه ای برای آنها می پیچند که بخش خصوصی از آن بی اطلاع است. در واقع این بخش در استان مظلوم واقع شده است و انگار که بخش دولتی با این قشر خصومت دارد.

https://hoorkhabar.ir/674945کپی شد!
193