دیدار فعالان انجمن های صنفی کارفرمایی استان با استاندار خوزستان

به گزارش هورنیوز، جمعی از فعالان انجمن های صنفی استان بعدظهر روز ۱۸ تیر در سالن سرسرای استانداری با استاندار خوزستان دیدار و گفتگو کردند. در این نشست که با حضور همایون یوسفی نماینده اهواز باوی و حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی و محمد هادی قنوات عضو هیئت رئیسه شورای شهر اهواز برگزار شد، مسئولین انجمن های صنفی مختلف استان دغدغه و چالش های همکاران خود را بازگو کردند.

استاندار خوزستان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: متاسفانه اقتصاد کشور بر اثر رانت های دولتی و مسائلی از این دست به وضعیت فعلی مبتلا شده و کسی جرات جراحی این اقتصاد را ندارد.

غلامرضا شریعتی افزود: در حال حاضر رقم بسیار بالایی در کشور به یارانه های سوخت اختصاص پیدا می کند که این کار در واقع استفاده نابجا و نادرست از یارانه است. هدف از یارانه کمک به اقشار ضعیف جامعه است اما همانطور که می بینیم اقشار ثروتمند بهره بیشتری از یارانه کسب می کنند.

شریعتی اقتصاد کشور را اقتصادی بزرگ اما با ساختاری نامتناسب عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در نتیجه چنین وضعیت اقتصادی باعث نارضایتی گروه های مختلف جامعه می شود که یکی از علل آن را می توان استفاده کمتر از نیروهای متخصص و روزمرگی در سطوح مختلف مدیریتی عنوان کرد در حالی که این شیوه مدیریت کشور و استان خوزستان را به هیچ جایی نخواهد رساند.

وی ادامه داد: در نخسین دیداری که با رئیس جمهور داشتم تاکید کردم که در نظام برنامه ریزی نگاه تساوی به استان ها عادلانه نیست زیرا باید به خدماتی که خوزستان به کشور ارائه می دهد توجه کرد. در حال حاضر حدود ۶۵ الی ۷۰ درصد  نفت کشور از استان خوزستان بدست می آید که این حجم بدون در نظر گرفتن گاز، پتروشیمی و محصولات کشاورزی می باشد پس طبیعی است که باید توجه بیشتری به این استان صورت بگیرد.

شریعتی بیان کرد: وضعیت و ساختار خوزستان به گونه ای است که در صورت آبادانی و توجه بیشتر اثرات آن به دیگر نقاط کشور نیز سرایت پیدا می کند؛ هرچند طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده است اما در برابر نیازهای استان اصلا کافی نیست.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: تردیدی نداشته باشید که ما به مشکلات بخش خصوصی شناخت و آگاهی کامل داریم و این مشکلات را به سطوح بالاتر منتقل خواهد شد و در حد توان نیز در راستای رفع مشکلات گام برداشته شده است.

وی در خصوص ورود شرکت های غیربومی به استان خوزستان بیان کرد: هیچ استانی مانند خوزستان پروژه های ملی وجود ندارد و اقتصاد هیچ استانی نیز مانند این استان به اقتصاد کشور گره نخورده است در نتیجه بسیاری از این پروژه ها به دلیل ملی بودن مناقصات آن در تهران برگزار می شود پس در نتیجه تعداد پیمانکاران غیر بومی نیز در خوزستان بیشتر است هرچند ما در کنار نیروهای بومی استان هستیم و بر صیانت و حفظ حقوق شرکت های بومی اعتقاد و تاکید داریم.

استاندار خوزستان گفت: درخصوص مشکلات انجمن های صنفی تلاش می شود آن دسته از مشکلات آنها که در استان قابل حل است بررسی و دنبال می شود و آن بخش از مشکلات که در سطح ملی و کشوری است نیز پیگیری و مکاتبه خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/674289کپی شد!
166