کسی پاسخگوی آبزی‌پروران نیست/مدیرکل شیلات خوزستان کجاست؟

هورنیوزسید مصطفی موسوی با اشاره به مجوز فعالیت آبزی‌پروران استان، اظهار کرد: این موضوع باید توسط اداره کل شیلات استان پاسخ داده شود اما پیگیری‌های اتحادیه آبزی‌پروران در خصوص دریافت مجوز برای فعالیت واحدهای آبزی‌پروری استان بی نتیجه مانده است و کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

وی با بیان این‌که عنوان می‌شود آبزی‌پروری به طور کل در استان ممنوع است و نباید انجام شود، افزود: برخی از آبزی‌پروران کار خود را انجام داده‌اند و چند ماه است که حوضچه‌های خود را آبگیری و حتی ماهی‌ها را نیز درون حوضچه‌ها رهاسازی کرده‌اند.

رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان تصریح کرد: برخی از واحدهای آبزی‌پروری استان نیمه تعطیل و برخی نیز به طور کامل تعطیل هستند. در این زمینه واحدهایی که تعطیل کرده‌اند، اگر بخواهند مجددا فعالیت کنند دو تا سه سال عقب افتاده‌اند و واحدهای نیمه تعطیل نیز دچار مشکلات و بحران‌های مالی خواهند شد، زیرا وضعیت تامین آّب و سایر مسایل مشخص نیست.

موسوی با اشاره به واحدهای فعال آبزی‌پروری در خوزستان عنوان کرد: این واحدها ریسک بالایی را پذیرفته‌اند که در حال فعالیت هستند، زیرا تکلیف آن‌ها، وضعیت تامین آب و سایر موضوعات مشخص نیست و اگر بخواهند فعالیت داشته باشند، ریسک بالایی را قبول کرده‌اند و ممکن است با مشکلات فراوانی مواجه شوند.

وی ادامه داد: آنچه که به ما اعلام شده آن است که آبزی‌پروران نباید حوضچه‌های پرورشی خود را آبگیری کنند اما نکته مهم آن است که با مصوبه و دستور نمی‌توان آبزی‌پروری خوزستان را تعطیل کرد زیرا آبزی‌پروری یک بخش بسیار مهم در اقتصاد استان و کشور است و هزاران میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان گفت: این بخش هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به بخش کشاورزی در خصوص احداث تاسیسات مورد نیاز انجام داده است و یکدفعه نمی‌توان با یک بخشنامه یا مصوبه این بخش را به راحتی تعطیل کرد.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/673348کپی شد!
52