فلرهای نفتی هنوز فعال هستند

هورنیوز – بیژن عالیپور پیش از ظهر امروز در شورای سلامت استان خوزستان اظهار کرد: اعتراف می کنیم فلرهای نفتی در اهواز هنوز فعال هستند و اگر به خاطر تحریم و نقدینگی نبود حتما زودتر کارها جمع آوری آنها پیش می رفت.

وی افزود: چاه هایی که به تولید می رسید، نفت اطراف آن می سوخت و آلودگی شدیدی ایجاد می کرد که خوشبختانه با دستگاه های تولید ملی و همچنین وارداتی دیگر نفتی سوخته نمی شود. موردی که اکنون وجود دارد یکی فلر میدان اهواز۳ است که تا آخر اردیبهشت ماه قطع می شود و دیگری میدان نفتی اهواز۲  است که در جاده ماهشهر قرار دارد و تا سه تا چهار ماه آینده قطع می شود.

عالیپور بیان کرد: حدود ۱۲ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت را به شرکتی فروختیم که دیگر سوخته نمی شود و پتروشیمی آن را به مواد تولیدی تبدیل می کند برای میدان های نفتی منصوری، مارون ۳ و ۶ نیز شرکتی برنده مناقصه شده و آنها نیز حدود ۴۵ میلیون فوت مکعب گاز را جمع آوری و به پتروشیمی می دهد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: هر سه ماه یک بار، گزارش فلرها را به استاندار و محیط زیست می دهیم. عمده مشکلات ما، ارزی است و در حال حاضر حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری داریم.

https://hoorkhabar.ir/671955کپی شد!
34