کارکنان گروه ملی قربانی چه کسانی شده اند/سرمایه گذار کُشی در خوزستان رسم است!

به گزارش هورنیوز، بیش از ۲۰ روز از تجمعات کارکنان زحمتکش گروه ملی در نقاط مختلف شهر اهواز می گذرد که متاسفانه برخی قدرتهای پشت پرده حاضر به کوتاه آمدن نبوده و مایل نیستند این چندصد خانوار روزهای پایانی سال را مثل خانوادهای دیگر مسئولین و خود با آرامش روحی سپری کنند.

آنچه که واضح و مبرهن است، حقوق چند ماه عقب افتاده کارگرانیست که در غفلت مسئولین و مراجع ذیصلاح انباشته شده، و همان مسئولین این روزها با مصاحبه و ژست های مختلف صحبت از حل مشکلات این قشر زحمتکش می کنند!

این شرکت پس از گذراندن فراز و نشیب های بسیار در طول سالهای گذشته نهایتاً با ورود یکی از موفقترین سرمایه گذاران خوزستانی الاصل کشور می رفت که رنگ ثبات و آرامش لازم را پیدا کند، که متاسفانه با عزمی عجیب از این رخداد مردم پسند جلوگیری شد و عده ای که فکر می کنند برای چند صباحی منافعشان کمتر می شود با سنگ اندازی های مختلف نمی خواهند چرخه تولید این شرکت دوباره به کار بیفتد و این قصه همچنان ادامه دارد…

از سویی دیگر مقصر اصلی این قائله توسط عده ای سودجو مالک جدید معرفی شده که نوراالله حسن زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در این باره گفت: بر اساس دستور وزیر صنعت همه مصوبات در بخش بانکی و استمهال بدهی‌ها باید اجرایی شود. بخشی از مشکلات این کارخانه آن است که کارخانه به نام مالک و خریدار جدید منتقل نشده است و این مساله باعث می‌شود که مالک نه تنها نمی‌تواند برای کارخانه هزینه کند بلکه نمی‌تواند هیچ کاری برای کارخانه انجام دهد.

این کلام واضح وزیر صنعت است که می گوید مالک نمی تواند برای کارخانه هزینه و… داشته باشد تا اختیارات به نام وی منتقل شود (هرچند که بر اساس خبرهای شنیده شده از نزدیکان عبدالرضا موسوی تا کنون ۶۰ میلیارد تومان به این کارخانه تزریق شده و سه ماه حقوق کارکنان پرداخت شده است)

حال اگر دنبال این نباشیم که موسوی مالک جدید گروه ملی را از این همه فلاکتها تطهیر کنیم ولی باید مشخص شود چه کسانی در این کمبودها و … دست داشته اند؟ چه دستهایی در کار هستند که سرمایه گذارها را از خوزستان فراری داده و نمی گذارند از این قشر حمایت شود؟

باتوجه به اینکه در کشورهای پیشرفته برای جذب سرمایه گذار نمایشگاهها، همایش ها و… برپا می شود تا باعث درآمد شود و بیکاری را کاهش دهند، در خوزستان سرمایه گذاران در گِل فرورفته و آنقدر موانع مختلف پیش رویشان می سازند که جز فرار راهی نیافته و برای همیشه از این دیار می روند.

همچنین در بحث مهم مطالبات کارکنان گروه ملی هوشمند صفایی مدیرکل سابق و موفق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان می گوید: بانک ملی به عنوان سهامدار این شرکت باید پاسخگو باشد و نمی‌تواند از پرداخت مطالبات پرسنل آن شانه خالی کند.

البته اینکه سرمایه گذار باید مشکلات این شرکت را حل و فصل کند تردیدی نیست، اما ای کاش بانکی ملی حسابهای این شرکت را آزاده کرده تا مالک به گفته خودش بتواند حقوق کارکنان را پرداخت کرده و خط تولید کارخانه مجددا شروع به کار کند.

در پایان از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهانیم برای رفع مشکل کارکنان گروه ملی هرچه سریعتر با بانک ملی و دیگر مسئولین وارد مذاکره شوند تا مالک جدید این شرکت بتواند با برنامه های اقتصادی مخصوص به خود که پس از سالها در سطح کشور به دست آورده خط تولید و… این کارخانه را به حالت مطلوب درآورد و با برنامه ریزی در امورات آن گروه، امید و شادی را به خانه های کارکنان بازگرداند.

لازم به توضیح است اسنادی از سوی مالک این کارخانه وجود دارد که نشان از گروه های مختلف رانتخوار در گروه ملی است و در گزارش های آتی به آن خواهیم پرداخت.

https://hoorkhabar.ir/671665کپی شد!
417