نامه مسول ستاد دکتر روحانی در شادگان به معاون اول ریاست جمهوری

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم ریاست جمهوری دولت جمهوری اسلامی ایران

با سلام

از شهرستان دو و نیم ملیون نخل، از شهرستانی با ۴۵ درصد بیکاری، از شهرستانی واقع در جنب تالاب بین المللی، از شهرستانی غوطه ور شده در فقر و محرومیت، از شهرستانی واقع بین دو رود کارون و جراحی اما تشنه لب همانند ظهر عاشورا

جناب دکتر جهانگیری

از شهرستان شادگان در جنوب استان خوزستان و بعنوان مسئول ستاد مرکزی دولت منتخب ملت بزرگ ایران در شادگان و به نمایندگی از دوستان خودم در این ستاد که از سال ۷۶ در رکاب اصلاحات بوده و در انتخابات ۹۲ و ۹۶ در کنار دولت اعتدال همراه اصلاح، منادی آزادی و مبارزه با تبعیض و ناعدالتی جمع شده ایم، برای جنابعالی این نامه را نگارش میکنم. از سفر مدتی پیش شما به این شهرستان برای افتتاح طرح فولاد شادگان کمال تشکر را داریم گرچه یادی از هم طیفان و دوست داران خود در این شهرستان نکردید و ما آن را حمل بر تراکم برنامه ها گذاشتیم.

جناب دکتر جهانگیری

شادگان فقط فولاد نیست، شادگان به علت اهمال کاری و عدم مدیریت آب و کشاورزی در سنوات قبل اکنون به بحرانی ترین نقطه کشور تبدیل شده که زنگ هشدار از لحاظ امنیت اجتماعی و زیست محیطی آن باید نواخته شود.

جناب دکتر جهانگیری

مگر چه اتفاقی باید در این شهرستان مظلوم و بی آب که اکثر قریب به اتفاق مردم آن از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش میکنند حادث شود، تا هیئت دولت تشکیل جلسه داده و دستورات لازم را اتخاذ کند؟ و اگر در این خصوص است، انتظاری بحق که شایسته این مردم بزرگوار می باشد که جناب دکتر روحانی بدان عمل نماید. زیرا از وعده ایشان در استادیوم تختی اهواز در ایام انتخابات بود.

جناب دکتر جهانگیری

تمام امکانات دولت بسیج گردید و هزاران میلیارد برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شد که بحق هم باید هزینه می شد و اراده دولت بر این واقف گشت که این دریاچه تاریخی و اکوسیستمی باید احیا شود که به فضل دولت اعتدال و تدبیر و جناب دکتر کلانتری مسئول پرونده احیای دریاچه ارومیه و رئیس فعلی سازمان محیط زیست کشور در عرض دو سال از چندین نقطه آب به دریاچه ارومیه سرازیر گشت و امسال پر آب گردید. و اکنون نیز اعتبارات کلانی برای آن اختصاص یافت. مگر تالاب بین المللی شادگان با ۵۴۰ هزار هکتار وسعت وبا ۱۷۰ هزار جمعیت شهری و روستایی، اهمیتی کمتر از دریاچه ارومیه دارد؟ سوالی است که هیئت دولت باید به آن به مردم خوزستان و شادگان پاسخ دهد.

جناب دکتر جهانگیری

کاری به مسائل فنی نامه محرمانه رئیس محیط زیست کشور به جنابعالی نداریم اما سوالی که مطرح است اکنون آقای کلانتری چه جوابی باید به بی آبی و بحرانی شدن مسئله آب در شادگان بدهد که حداقل در پیشگاه تاریخ شرمنده هموطنان خود در جنوب کشور نشود؟

جناب دکتر جهانگیری

شهری که بین دو حوزه بزرگ نفتی میادین دارخوین و منصوره، بین دو طرح عظیم نیشکر فارابی و سلمان فارسی و دارای بندر تجاری و یکی از هشت طرح فولاد کشور و داشتن دو شریان حیاتی آبی(کارون و جراحی) که اکنون خشک و بی آب شده و نیز داشتن زمین های مستعد کشاورزی و در زمینه های دامی، شایسته است در نهایت فقر و محرومیت و بیکاری باشد؟ آیا اگر این تبعیض نیست چه باید آنرا نامگذاری کنیم؟

بی توجهی، وعده های نشدنی، انتقال آب و تخریب اکوسیستم و تالابها در دوره هشت سال دولت پوپولیستی احمدی نژادی دیگر نه رمقی برای استان باقی گذاشته نه برای شهرستان شادگان. چگونه می خواهید این مشکلات را حل نمائید؟

جناب دکتر جهانگیری

بی تدبیری و بی تعهدی سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی این استان آنقدر واضح و عیان است که از دید هیچ کشاورز و قشر فرهیخته ای پوشیده نیست. سازمان آب و برق خوزستان به صورت پادشاهی اداره میشود و هیچکس حریف آن نمیشود و جهاد کشاورزی خوزستان که مدیریت آن از عهد احمدی نژاد ماندگار شده به کابوسی برای کشاورزان مظلوم تبدیل شده است. وقتی این دو سازمان اطلاع دارند در حوزه مارون خشک سالی حادث میشود چرا مجوز کشت میدهند؟ و کشاورزان شادگانی که دار و ندار خود را فروخته و در این زمینه هزینه کرده اکنون این دو سازمان با سادگی و خیال راحت اعلام می کنند آب برای حوزه شادگان نداریم!

جناب دکتر جهانگیری

آنچه اکنون در حوزه کشاورزی خوزستان و شادگان حادث میشود جز اهمال کاری و سیاست بازی و حکومت بازنشستگان و بکار بردن لطایف الحیل برای بقا بر کرسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی که متعلق به کشاورزان است این سازمان دیگر ماموریتی ندارد و این مایه تاسف است مدیری که با حمایت پایداری ها در دوره احمدی نژاد بر کرسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نشست، اکنون در دولت اعتدال با همان دیدگاه احمدی نژادی، این سازمان را مدیریت می کند و متاسفانه وزارت کشاورزی نیز حمایت می نماید. این جزعدول از آرمانهای دولت اعتدال چیز دیگری نخواهد بود.

جناب دکتر جهانگیری

آنچه اکنون در شادگان بر اثر بی آبی اتفاق می افتد یک فاجعه انسانی و زیست محیطی به معنای کلمه است که برای خروج از این بن بست مجموعه ای از دوست داران اصلاحات و اعتدال طرح هایی برای حل مشکل بی آبی حوزه شادگان دارند که خواهشمند است ضمن درخواست دیدار با شخص جنابعالی به وزارات نیرو و کشاورزی و نفت دستورفرمایید این طرح ها را مورد مداقه و مطالعه قرار دهند، شاید بتوان مشکل این شهرستان را مرتفع کنند در غیر این صورت و ادامه وضع موجود کل دولت و تلاشهای مجموعه شما در این شهرستان به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و علامت استفهام بر آرمانهای دولت تدبیر و امید گذاشته خواهد شد.

با تشکر
علیرضا صداوی
مسئول ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی در شهرستان شادگان انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری

رونوشت:
– جناب آقای واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری
– وزرای کشاورزی، نیرو و نفت
– جناب آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی در کشور
– استاندار خوزستان جناب دکتر شریعتی
-جناب دکتر کهرام رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی در استان خوزستان

https://hoorkhabar.ir/671116کپی شد!
189