نخبه کشی در اداره کار!

به گزارش هورنیوز، باتوجه به اینکه استان خوزستان دومین استان در تولید ناخالص ملی با نفت و چهارمین بدون نفت است، اما با این وجود جزو استانهای برتر کشور در بیکاری محسوب می شود. ضمن آنکه آمارهای رسمی حکایت از آن دارد که نرخ بیکاری در خوزستان از متوسط کشوری بیشتر است، البته بسیاری از صاحبنظران معتقدند روش شناسایی بیکاران کارشناسانه نبوده و این آمار به مراتب بالاتر است.

از این رو وضعیت استان نشان از آن دارد که در دو سال گذشته اقدام و عمل مسئولان ذیربط در راستای اقتصاد مقاومتی نبوده، و تغییر چشمگیری در نرخ اشتغال استان حاصل نشده است.

از سویی دیگر و جدا از آمارها برخی تفکرات بر تصمیمات مدیر متولی کار غلبه کرده و با تعویض مدیران نخبه دست به انتصاباتی زده می شود که صرفاً با حمایت نمایندگان بوده و فشارهای همین نمایندگان باعث شده این مدیرکل تا کنون بر پست خود بماند و همچنان نخبه کشی در این اداره ادامه دارد!

بطور مثال روزهای گذشته طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی، یکی از کارمندان نمونه در شهرستان شوش با نام رقیه محمودی که چندی پیش در ارزیابی عملکرد اداره‌های متبوع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، به عنوان مدیر برتر در سطح استان دست یافت، تودیع و یکی از کارمندان دیگر که سوابق آنچنانی ندارد به جای وی منصوب می شود. این در حالی بود که کلانتری، معاون وزیر کار در سفر اخیر خود نیز لوح تقدیری به وی اهدا کرده است! (البته در دوره مدیرکل فعلی هم تشویق و مدیر نمونه اعلام شده است)

با این تفاصیر و بازگشتی به گذشته در میابیم که در دوره هوشمند صفایی (سال ۹۴) مدیرکل سابق این اداره استان دارای بهترین عملکرد و بعنوان دستگاه برتر کشور از نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی شناخته شد و در دوره سیدنور محمدپور مدیر کل حال و حاضر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به رتبه ۲۵ سقوط می کند.

این در حالیست که استاندار خوزستان گفت: از سال ۹۰ تا ۹۵ ما در استان خوزستان کاهش نرخ بیکاری داشتیم اما باز هم متوسط نرخ بیکاری استان خوزستان از متوسط نرخ بیکاری کل کشور بیشتر است.

باتوجه به گفته مستند غلامرضا شریعتی استاندار و عملکرد مدیرکل کار حال و حاضر و همچنین تعویض مدیران نمونه در شهرستانها بدون هیچ دلیل و توجیه قانع کننده ای باید این انتظار را داشت که وضعیت اشتغال در استان خوزستان نگران کننده تر شود و نخب قربانی تصمیمات غلط برخی مسئولین گردند…!

https://hoorkhabar.ir/670959کپی شد!
566
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.