تیراندازی۶۰ درصد جرائم سخت و خشن خوزستان را تشکیل می‌دهد!

هورنیوز – سردار حیدر عباس‌زاده در نشست هم‌اندیشی با موضوع “راهکارهای کاهش تیراندازی در استان خوزستان” با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها از جمله سازمان‌های فرهنگی در خصوص کاهش تیراندازی در استان، گفت: از ابتدای آغاز فعالیت در استان خوزستان، آمار و ارقام مربوط به جرائم موجود در استان به دقت مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که ۶۰ درصد جرائم سخت و خشن در استان مربوط به تیراندازی با هدف مجرمانه است.

وی افزود: مواردی مانند قتل، گروگانگیری و سرقت مسلحانه و موارد مشابه در ردیف جرائم خشن قرار می‌گیرند که از این میان، تیراندازی بیشترین فراوانی را دارد و موارد دیگر نیز وابسته به تیراندازی است. به این معنی که اگر در جامعه‌ای استفاده از اسلحه رواج داشته باشد، شاهد جرائم دیگری مانند قتل و سرقت نیز خواهیم بود.

سردار عباس‌زاده تصریح کرد: برای کاهش تیراندازی در جامعه، بخشی از کار بر عهده نیروی انتظامی است که در این زمینه کمبودی وجود ندارد و در حال حاضر تمام امکانات این نیرو برای مقابله با جرائم خشن به‌کار گرفته شده است؛ ولی لازم است در کنار فعالیت نیروی انتظامی، دستگاه‌های دیگر نیز در کار مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و شاهد فعالیت هدفمند فرهنگی در راستای کاهش جرائم خشن در جامعه باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان تاکید کرد: در ۴ ماه گذشته با اقداماتی که از سوی نیروی انتظامی در استان خوزستان انجام شده، سرعت رشد جرائم در استان شیب کاهشی یافته است و در حال حاضر پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا در استان اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی نسبت به جرائم خشن از جمله تیراندازی دارد. اکنون لازم است برای تکمیل مبارزه با جرائم خشن، دانشگاهیان و مسئولان مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به مشارکت همه دستگاه‌ها در بحث فرهنگ‌سازی ترافیکی در کشور، ادامه داد: صدا و سیما و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به نیروی انتظامی کمک کنند و لازم است حساسیت همه دستگاه‌های استان نسبت به موضوع بالا برود تا شاهد مشارکت برای کاهش جرائم باشیم.
ایسنا
 

https://hoorkhabar.ir/670340کپی شد!
137