مناطق دارای خطر غرق شدگی در خوزستان شناسایی می شوند

هورنیوز – علی حسین حسین زاده پیش از ظهر امروز با تاکید بر اینکه خوزستان از نظر ظرفیت در زمینه رودخانه ها و سدها، جایگاه ویژه ای در کشور دارد، اظهار کرد: امکانات قابل توجه ای در این حوزه وجود دارد که باید از آن بهره برداری های لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت ها و امکانات ما در ۳۷ سال گذشته، نتوانسته ایم از این امکانات استفاده کنیم و دلیل اصلی این مشکل نیز به خود استانداری و دستگاه های مربوطه طی این سالها برمی گردد.

حسین زاده عنوان کرد: باید از امکانات موجود در سواحل و سدها به صورت کاربردی استفاده شود و در این صورت، بخش قابل توجه ای از غرق شدگی و حوادث شنا کاهش می یابد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: کمیته های ستاد ساماندهی سواحل خوزستان باید با حضور فرمانداران شهرهای مستعد حوادث ناشی از شنا فعال شوند و با کمک دستگاه های مربوطه تا قبل از اردیبهشت ماه سال آینده نسبت به شناسایی نقاط دارای خطر غرق شدکی و حوادث شنا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خوزستان تاکنون توسط وزارت کشور یک استان ساحلی محسوب نمی شد، بیان کرد: با پیگیری ها و تلاش های زیادی که در این باره صورت گرفت در نهایت قول دادند تا در سال ۹۷ خوزستان به عنوان یک استان ساحلی از ردیف اعتباری خاص در این خصوص برخوردار شود.

علی مولازاده جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد ساماندهی سواحل کشور پیش از این در شهریورماه امسال در این باره اعلام کرد: به دلیل طولانی بودن فصل گرما در استان خوزستان،  وجود دهها رودخانه و آبگیر غیر ایمن برای شنا، وجود دهها کیلومتر کانال آبیاری و زهکشی و فقدان برنامه تفریحی مناسب نوجوانان و جوانان در اوقات فراغت تابستان باعث شده است؛ استان خوزستان در بین استانهای دارای ساحل، رتبه نخست را در کسب آمار تاسف بار تلفات انسانی در سواحل و رودخانه ها به خود اختصاص دهد.

 

مهر

https://hoorkhabar.ir/668609کپی شد!
2021