با حسن نیت به شهردار جدید اهواز کمک شود/فسادستیزی از مهم ترین دغدغه های شهروندان است/در مورد عملکردم مردم قضاوت می کنند

هورنیوز – آیت‌الله سید علی شفیعی در آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز که امروز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در وهله اول از زحمات آقای موسوی شهردار پیشین اهواز که با داشتن عارضه قلبی زحمت کشید و خدمت کرد، تقدیر می‌کنم. هر چند با هر عقیده، فکر و اندیشه‌ای که داشته باشند، باید از زحمات تشکر و قدردانی کنم و باقی آن با خدای متعال است و انشاءالله زحمات آقای موسوی نیز مقبول درگاه حق واقع شود.

وی تصریح کرد: آقای کتانباف فردی شناخته شده، نه تنها در استان خوزستان بلکه در سطح کشور است. به ویژه با توجه به زحماتی که آقای کتانباف کشیده و در آینده خواهد کشید و با توجه به سابقه کاری ایشان در تهران، طبیعتا باید آقای کتانباف نسبت به استان خوزستان دیدی وسیع و اندیشه ای باز داشته باشد تا بتواند خدمت کند و چهره شهر را دگرگون و قانون را پیاده کند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تصور من این است که اگر آقای کتانباف مجال یابد که همان قوانین مدون و مصوب را پیاده کند، هر چند کل کار را شامل نمی‌شود، اما کار کمی نیست و کار بزرگی است. بنابراین باید در عین اینکه انتظارات‌مان را داریم، توقعات را کم کنیم.

آیت الله شفیعی بیان کرد: در رابطه با هر مسئولی اعم از فرماندار و استاندار و شهردار و هر مقام دیگری گفته بودم و اکنون نیز می گویم که ما نیامده‌ایم فرد معصومی را به عنوان شهردار بیاوریم. بالاخره به اجماع به این شهردار عزیز رای داده شده است اما در عین حال باید بدانیم که لازم نیست شهردار آدم معصومی باشد. معصومین بیش از ۱۴ نفر نیستند و تنها ۱۴ معصوم داریم و بقیه یعنی هر کسی در معرض افکار خاصی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید کمک و همکاری کرد و حسن ظن و حسن نیت داشت تا بتوانیم پیش برویم و دین خود را ادا کنیم. مقام عظمای ولایت نیز چیزی بیش از این از ما نمی‌خواهد. حتی چه بسا امام زمان(عج) نیز چیزی بیشتر از این از ما نمی‌خواهد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انشاءالله با اعتماد، اتفاق نظر، یکدلی و یک‌زبانی، همانگونه که شورای شهر عمل کرد و فردی که از خود خوزستان برخاسته بود را برای تصدی شهرداری اهواز برگزید، همه همین گونه عمل کنیم و انشاءالله که ساحت قدس حسینی، ‌شهدای حسینی و شهدای مدافع حرم کمک کنند تا به لطف و فضل خدا آقای کتانباف بتواند دین خود را در این سمت ادا کند/ایسنا

فسادستیزی از مهم ترین دغدغه های شهروندان است

همچنین محمدجعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز در بخشی دیگری از این مراسم، نخستین ماموریت شورای پنجم را انتخاب شهردار شایسته دانست و اظهار کرد: این انتخاب مورد حمایت قاطبه مردم، نخبگان، مسئولان و کارکنان شهرداری قرار گرفت.

وی دیگر ماموریت شورای پنجم را حفظ حس اعتماد و خوشبینی عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم تا با اقتدا به شهدا در راستای شکوفایی آرمان های نظام و مطالبات مردم گام برداریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: الکترونیک کردن امور خدمات شهری،اعمال نظارت دقیق بر عملکرد سازمان های شهرداری،افزایش سرانه فضای سبز، اتمام طرح کمربند سبز، ایجاد بسترهای لازم برای انجام پروژه های مشارکتی، توسعه شورایاری ها و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از دیگر مطالبات مردم است.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه شورا در چند هفته گذشته با مصوبات خود مسیر فعالیت شهردار را هموار کرده ، توجه به اشتغالزاییرا از دیگر وظایف شهردار عنوان کرد و افزود: حفظ و مدیریت شهری هزینه های بسیاری دارد از همین رو لازم است تا تمام مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس و سازمان ها در اداره شهر اهواز همکاری کنند/ایرنا

توسعه متوازن تمام محلات کلانشهر اهواز یک اولویت است

در بخشی دیگر منصور کتانباف شهردار جدید اهواز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان این شهرداری خاطر نشان کرد: تقویت جایگاه اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع و توسعه هویت اسلامی ایرانی اهوازی از برنامه های ماست.

وی بر ضرورت توسعه متوازن شهر تاکید کرد و افزود: تمام محلات شهر اهواز باید توسعه یابند و فاصله بین محلات برخوردار و کم برخوردار متعادل شود.

کتانباف با اشاره به اینکه تلاش می شود تا قسمت عمده طرح کمربند سبز در این دوره به سرانجام برسد، یادآور شد: در دوره پیش نیز بیش از هزار هکتار از طرح کمربند سبز توسط شهرداری انجام شد که حدود هشتصد هکتار آن موجود است‌.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری خواند و گفت:گسترش اتوبوسرانی، تاکسبرانی و قطارشهری از نیازهای کلانشهر اهواز است.

شهردار اهواز همچنین ارتقاء فرهنگ شهروندی و توسعه یکپارچه و پایدار رودخانه کارون در راستای تقویت هویت کلانشهر اهواز را از دیگر اولویت های کاری خود برشمرد.

وی با اشاره به اینکه عبادتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد، گفت: باتوجه به شرایط کلی کشور قطعا خدمت در این دوره سخت تر از گذشته است اما با همکاری تمام مسئولان این امر محقق می شود/ایرنا

در مورد عملکردم مردم قضاوت می کنند

شهردار سابق اهواز نیز با اشاره به اینکه در حد توان و امکانات موجود برای توسعه شهر تلاش کردیم، یادآور شد: دولت به دلیل مشکلات مالی اعتباری در اختیار شهرداری اهواز قرار نداد از همین رو با تکیه بر اقتصاد مقاومتی پروژه ها را عملیاتی کردیم.

وی با بیان اینکه قضاوت درخصوص نحوه عملکرد را باید به مردم سپرد، افزود: با کمک تمام کارکنان شهرداری بودجه شهرداری اهواز را از دوهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به هفت هزار میلیارد ریال رساندیم.

سید خلف موسوی از احداث زیرگذر شریعتی، روگذر جواد الائمه، کشتارگاه صنعتی، پیاده رو سلمان فارسی، پیاده رو خیابان انوشه، احداث هشت فرهنگسرا، توسعه کمربند فضای سبز اهواز و ساخت دو پارک بانوان به عنوان دستاوردهای شهرداری در زمان مدیریت سابق نام برد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی قادر به حل تمام مشکلات شهری نیست، خاطر نشان کرد: قطعا عملکرد شوراها در مدیریت شهری بهتر از دولت ها است.

شهردار سابق اهواز در بخشی دیگر از سخنان خود از تدوین چارت شهرداری در زمان تصدی خود به عنوان یک گام مهم نام برد و تصریح کرد:در زمان تحویل پست، ۴هزار و ۴۶۵ کارمند در بدنه شهرداری وجود داست که در نهایت هزار و ۵۷ نفر کاهش یافت و در نهایت سه هزار و ۶۰۰ پست خدماتی کددار از وزارت کشور تحویل گرفته شد. همچنین در این دوره موفق به ارتقاء جایگاه شهرداری کلانشهر اهواز شدیم/ایرنا

در حاشیه…

در حاشیه جلسه تودیع و معارفه شهردار اهواز با اعتراض شهروند اهوازی به شهردار سابق روبرو شد. این شهروند با بهم ریختن نظم جلسه هنگام سخنرانی سید خلف موسوی خواستار رسیدگی به حقوق شهروندی در شهر اهواز شد.

وی با صدای بلند در جمع حاضرین فریاد می زد: شما حق‌الناس را رعایت نکردید و دین شهدای حرم، من و تمام شهروندان مناطق محروم را ادا نکردید. این شهروند با اشاره به سید خلف موسوی

افزود: از شما شکایت می کنم و ۱۰ مورد را برای اعلام شکایت درنظر گرفته ام که حتما در شکایت ذکر می کنم.

موسوی در پاسخ به این شهروند اهوازی گفت: ممکن است حق به جانب شما باشد به هر حال موارد مکتوب شما را حتما پیگیری میکنیم/ایرنا

https://hoorkhabar.ir/668255کپی شد!
761