برپایی نمایشگاه کاریکاتور با هدف مبارزه با اعتیاد در خرمشهر

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خرمشهر از برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه عکس و کاریکاتور برای مبارزه با اعتیاد در این شهر خبر داد.

احمد طی‌پور از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در این راستا خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه یک روزه عکس و کاریکاتور با موضوع مواد مخدر در محل کانون شکوفه‌های امدادی زیر نظر کمیته امام خمینی (ره) برپا شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه حدود ۷۰ اثر هنری با موضوع اعتیاد به نمایش گذاشته شد، ادامه داد: در این نمایشگاه قلیان و انواع مواد مخدر صنعتی نیز به نمایش گذاشته شده و در قالب تصویر و بروشور به ذکر برخی عوارض مصرف اینگونه مواد پرداخته شد.

طی‌پور از برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد نیز خبر داد و افزود: جلسه توجیهی پیشگیری از اعتیاد هر بار برای گروه هدفی خاص و این بار برای مادران سرپرست خانوار و دختران زیرپوشش برگزار شد.

وی، معرفی مصرف‌کنندگان مواد مخدر به کمپ‌های ترک اعتیاد را از برنامه‌های متداول خواند و تصریح کرد: معرفی مصرف‌کنندگان مواد مخدر تحت پوشش کمیته به کمپ‌های ترک اعتیاد و پیگیری روند بهبود آنها از برنامه‌های متداول است.

رئیس کمیته امداد خرمشهر اذعان کرد: بهبودیافتگان به مراکز فنی‌وحرفه‌ای برای حرفه آموزی و به اداره کار جهت اشتغال معرفی می‌شوند.

طی‌پور ادامه داد:  از دیگر اقدامات کمیته امام خمینی برای کاهش مصرف مواد مخدر را جذب و تشویق خانواده‌های افراد معتاد به شرکت در جلسات تشکیل شده زیر نظر انجمن نارانان عنوان کرد.

وی با تأکید بر این مطلب که صرف اعتیاد دلیلی برای تحت پوشش قرار دادن خانوارها نیست، عنوان داشت: مصرف‌کنندگان تحت پوشش کمیته یا اکثرا به علل دیگری مانند ازکارافتادگی تحت پوشش قرار گرفته‌اند و یا از فرزندان خانوارهای تحت پوشش هستند.

 

https://hoorkhabar.ir/66814کپی شد!
134
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.