کتانباف هیچ دخالتی در انتصابهای اخیر شهرداری نداشته است/سرپرست شهرداری خودش باید پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی در این زمینه باشد!

به گزارش هورنیوز، غوغای انتصابات اخیر در شهرداری اهواز توسط سرپرست شهرداری باعث شد تا شورائیان هم لب به اعتراض بگشایند و مشخص شود که انتصابات اخیر از نظر شورا و شهردار بدون هیچ هماهنگی و نظر خواهی بوده و یا اصلاً مورد تائید این افراد نمی باشد.

در همین زمینه محمد جعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز در مصاحبه ای به کانال تلگرامی شفق گفت: اقدام اخیر عتاب اهوازی سرپرست شهرداری در عزل و نصب ها، با اکثریت اعضای شورای شهر هماهنگ نشده بود.

وی افزود: جمع ۱۳ نفره شورایان از این اقدام اخیر عتاب اهوازی ناراضی هستند.ایشان باید حداقل نظر مشورتی میگرفت تا اختلاف سلیقه ها به کمترین حد ممکن برسد.

رییس شورای شهر اهواز در ادامه گفت:کتانباف شهردار منتخب اهواز هیچ دخالتی در عزل و نصب های اخیر سرپرست شهرداری نداشته است و حکم شهردار اهواز توسط وزیر کشور صادر شده،لذا کتانباف مختار هست هر انچه که سرپرست شهرداری انجام داده است را لغو و یا تایید کند.

فلسفی در ادامه در خصوص لغو یا ابقای احکام صادره از سوی سرپرست اهواز همزمان با ابلاغ حکم کتانباف گفت: بهتر است خود سرپرست شهرداری اهواز پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی در این زمینه باشد!

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات انجام شده در بدنه شهرداری آنهم در این سطح، جزو اختیارات سرپرست می باشد را پاسخگو نبود و گفت: از خود اقای عتاب اهوازی بپرسید وایشان باید پاسخگو عملکرد خود باشد. قاعدتا باید اینچنین اقداماتی در یک جلسه با حضور همگی شورا طرح شود و مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. سرپرست یا شهردار در جهت تعامل با اعضا بایستی نظرخواهی می نمود. که متاسفانه در خصوص عزل و نصب های اخیر این قاعده از سوی سرپرست شهرداری اهواز رعایت نشد.

فلسفی همچنین اظهار کرد: کتانباف شهردار منتخب شورا هیچگونه دخالتی در این انتصابها نداشته، اما ممکن است از وی نظرخواهی کرده باشند. چرا که کتانباف شهردار منتخب شورا رسما اعلام کرد،تا قبل از دریافت حکم رسمی شهرداری هیچگونه دخالتی در انتصاب ها نخواهم داشت!

وی گفت: شیوه شهردار منتخب تعامل و مشورت است و اگر بخواهد کسی را حذف یا جایگزین کند با نظر خواهی و تعامل این کار را انجام خواهد داد، کما اینکه در جمع گروه جمنا قول و تعهد داد که کارها را با مشورت و تعامل به جلو ببرد.

وی در خصوص اقدام عتاب اهوازی، مکررا گفت: ایشان باید توضیحی در جمع تمام اعضا بدهند تا من اظهار نظر بکنم. تا ظهر روز چهارشنبه گذشته به دنبال تشکیل جلسه با حضور تمام اعضاء بودیم تا سوالات و ابهامات خود را از سرپرست بپرسند که متاسفانه با توجه به ابلاغ حکم شهردار کتانباف، موفق به تشکیل جلسه با حضور تمام اعضا و سرپرست شهرداری نشدیم.

او در خصوص معارفه کتانباف و تحویل امور مدیریت کلان شهری به وی، گفت:کتانباف می تواند رسما کار خود را با عنوان شهردار اهواز شروع کند
البته هفته اینده مراسم رسمی معارفه وی برگزار خواهد شد.

فلسفی در خصوص اینکه عتاب اهوازی سرپرست فعلی با چه عنوانی در مجموعه شهرداری در آینده فعالیت خواهد کرد،گفت: کتانباف تصمیم گیرنده وضعیت سرپرست فعلی در آینده خواهد بود.

در پایان با اشاره به این موارد از شورای شهر اهواز انتظار می رود نسبت به تصمیمات خود پخته تر عمل کنند، تا اینگونه با انداختن توپ در زمینه فردی که وزنی برای سرپرستی شهرداری اهواز نداشته از سوالات بی نهایت شهروندان و رسانه ها در امان بمانند. زیرا کار شورا نظارت و پرسش است و این افراد باید پاسخگوی مردم باشند.

لازم به توضیح است در شورای چهارم همین موارد با رنگ بوی دیگر اتفاق افتاد که همه این اعضا با شعار اعتراض به آن دوران به وادی انتخابات آمدند و رای از مردم گرفتند. ضمن اینکه دیروز یکی از اعضای مستقل شورا در مصاحبه با هورنیوز اعلام کرد پس از معارفه شهردار جدید پشت پرده این انتصابات را افشا می کنم.

https://hoorkhabar.ir/667659کپی شد!
1289
۱