مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی اهتمام ورزند/ عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات قابل قبول نیست

به گزارش هورنیوز جلسه ماده ۲۰ حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان شامگاه یکشنبه با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی در بین نماینده ولی فقیه در استان برگزار و در این جلسه به برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره شد.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در این جلسه با اشاره به اینکه باید برای پیشگیری از آسیب های احتمالی برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم، اظهار کرد:جامعه ما و بخصوص نسل جوان با تهدیدهای مختلف اجتماعی، اعتقادی و فرهنگی دشمنان مواجه است.

وی با تأکید بر همکاری بیشتر بانک ها افزود: در حال حاضر اقتصاد مقاومتی یکی از موارد بسیار مهم و قابل توجه است که مسئولان استان باید بیشتر از همیشه به آن اهتمام ورزند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه هیات دولت با برنامه ریزی هایی که در دستور کار داشت شرایط ارائه تسهیلات در استان ها را از طریق بانک ها آسان کرده، یادآور شد: اگرچه این امر باعث رونق اقتصادی در برخی استان ها شده اما خوزستان از آن بهره ای نبرده است.

وی با تأکید بر اینکه مشاغل ایجاد شده در استان باید متناسب با شرایط اقلیمی خوزستان باشند، تصریح کرد: در این میان صدا و سیما نیز می تواند نقش موثری در شناساندن ظرفیت های اشتغال داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تصریح بر اینکه اعتبار قابل توجهی را برای توسعه مشاغل روستایی در استان اختصاص داده، افزود: اختصاص اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری به این حوزه فرصت مناسبی است تا بتوانیم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی طرح های موثری را برای اشتغالزایی در روستاها اجرا کنیم.

وی ادامه داد: جذب این اعتبار نیازمند ارائه طرح های مختلف اقتصادی در روستاها است که نیاز است از طریق دستگاه های مختلف استان نظیر جهاد کشاورزی در روستاها معرفی واجرایی شود.

همچنین در بخشی دیگر از جلسه سردار حسن شاهوارپور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که در ایام محرم باید به آن توجه شود ساماندهی هیات های عزاداری در سطح استان است چرا که در برخی موارد هیات ها تا پاسی از شب در خیابان ها بوده و برای مردم ایجاد مزاحمت می کنند که از روحانیون محترم خواستاریم این موارد را تذکر دهند.

وی رعایت شئونات عزاداری و عدم ایجاد سد معبر برای مردم در ایام محرم  را از جمله مواردی دانست که باید به هیات ها تذکر داده شود و یادآور شد:  هفته نخست ماه محرم همزمان با هفته دفاع مقدس، به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و در همین راستا اقداماتی در این زمینه به صورت نمادین در سطح استان و در حوزه های مختلف با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار می گیرد.

سردار شاهوارپور درخصوص نامگذاری روزهای هفته امر به معروف نیز خاطر نشان کرد: روز شنبه با عنوان فرهنگ ایرانی اسلامی ، دانش آموزان، امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که در این روز زنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مدارس نواخته می شود.

وی افزود:روز یکشنبه با عنوان استقلال فرهنگی، دانشگاهیان، امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد کرسی های آزاد اندیشی و نشست های علمی نامگذاری شده و روز دوشنبه نیز با عنوان سلامت محیط اداری، کسب و کار و امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که در آن به نقش بازار در امر به معروف و نهی از منکر پرداخته می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت:روز سه شنبه نیز با عنوان تحکیم و تعالی نهاد خانواده، آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که اقدامات خوبی در جهت تحکیم خانواده توسط بخش خواهران پیش بینی شده است.

وی یادآور شد:روز چهارشنبه نیز با عنوان حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که در این بخش نیز اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال شده مورد بررسی قرار گرفته و نشست های مربوطه نیز در خصوص حمایت از تولید داخل و راه های جلوگیری از ورود کالای قاچاق برگزار می شود.

سردار حسن شاهوارپور افزود: در حال حاضر بازگشایی مدارس و تشدید سفرهای نیمه دوم سال را در ماه های آینده شاهد خواهیم بود و همین امر مسئولیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را در جهت اجرای اقدامات لازم در این حوزه ها دوچندان می کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: در شرایط کنونی لازم است که نقش آمران به معروف و ناهیان از منکر در این حوزه ها به صورت دقیق تر مشخص شود تا بتوانیم از بروز آسیب های اجتماعی احتمالی به خوبی جلوگیری کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از عملکرد پایین بانک ها و عدم همکاری با بخش خصوصی انتقاد و یاداور شد: در بررسی عملکرد ۱۲ بانک به این امر دست یافتیم که از ۱۹۶ پرونده ارجاعی تنها ۲۶ مورد رسیدگی شده است. حجم سرمایه در گردش بانک های خوزستان به دلیل وجود صنایع بسیار بالا است اما متأسفانه بانک در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی همکاری نمی کنند.

https://hoorkhabar.ir/667469کپی شد!
301
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.