بزرگترین مشکل پارک علم و فناوری نبود مکان مناسب است/تعداد اختراعات استان در سال گذشته دو برابر و نیم شد

به گزارش هورنیوز بابک مختاری رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان در نشست مشترک با نماینده مردم اهواز، معاون سیاسی اجتماعی استانداری و سرپرست اداره کل بانوان استانداری خوزستان اظهار داشت: باتوجه به احساس نیازی که در پارک علم و فناوری می شد اقدام به امضای تفاهم نامه با اداره کل بانوان استانداری کردیم.

وی افزود: به دنبال ایجاد مرکز رشد بانوان در استان هستیم اما توسعه آن به حمایت های استاندار و سایر مسئولان استان نیاز دارد.

مختاری تصریح کرد: ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری وجود دارند که از این تعداد ۸۴ شرکت دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه هفتم کشور را داریم، یادآور شد:بالغ بر سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که بیش از هزار و ۴۰۰ شرکت در تهران و ۳۰۵شرکت در اصفهان قرار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: سابقه تأسیس پارک علم و فناوری در برخی استان ها به سال ۸۱ باز می گردد ضمن آنکه نیروهای اجرایی و کارمندان آنان از سال ۱۳۶۰ فعال بوده اند و از این منظر سابقه بسیاری دارند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خوزستان عملا از سال ۹۲ آغاز بکار کرده است، گفت:تعداد اختراعات در جنوب کشور به نسبت کم است ام سال گذشته با فعالیت های ترویجی و تبلیغی صورت گرفته تعداد اختراعات دو برابر و نیم شده است.

مختاری درخصوص درآمدهای پارک علم و فناوری استان یادآور شد: در سال جاری حدود ۷۰درصد اعتبارات دولتی درآمد اختصاصی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر مشکل عمده ما فضا و مکان پارک علم و فناوری است، خاطر نشان کرد:قطعا تعریف طرح عمرانی جدید در شرایطی که دولت ۴۸۰هزار میلیارد تومان تعهد از دولت پیش بر عهده دارد مشکل است اما اعتبار اختصاص یافته به چند پارک در کشور جهت پروژه عمرانی هزینه بالایی را در بر نمی گیرد.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین اداره کل امور بانوان و استانداری خوزستان و پارک علم و فناوری در جهت تأسیس نختسین مرکز شکوفایی خلاقیت بانوان در اهواز منعقد شد.

https://hoorkhabar.ir/667407کپی شد!
714