کشاورزی خوزستان قربانی سیاست‌های خلاف شرع، فراقانونی و عرف انتقال آب شده است

به گزارش هورنیوز آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کشاورزی در استان خوزستان از شمال تا جنوب قربانی سیاست‌های خلاف شرع، فراقانونی و عرف انتقال آب استان به فلات مرکزی شده است.

وی گفت: در استان خوزستان ۶۰۰ هزار کانون گرد‌و‌غبار ایجاده شده که دلیل آن خشکسالی نیست، بلکه ریزگردها معلول انتقال آب استان به دیگر استان‌ها است و این به منظور فدا کردن استان خوزستان برای توسعه دیگر استان‌ها به حساب می‌آید.

حیدری عنوان کرد: در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری به ایشان عرض کردم که مردم خوزستان اسیر سیاست‌های اشتباه انتقال آب بین حوزه‌ای شده‌اند و آب خوزستان برای تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کافی نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پاسخ فرمودند که «این طرح باید ۲ میلیون هکتار باشد»، ما این ایده مقام معظم رهبری و طرح ۲ میلیون هکتاری احیای اراضی خوزستان را مطالبه می‌کنیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مردم استان خوزستان صبری به بزرگی هشت سال دفاع مقدس را دارا هستند، آب مایه حیات مردم و اقتصاد استان خوزستان است.

حیدری ادامه داد: نخیلات استان تشنه، پساب‌های نیشکر شور و رودها بی‌آب شده و ریزگردها زندگی مردم استان را مختل کرده است، ما با تمام وجود برای احقاق حقوق خود ایستادگی می‌کنیم و آن را از راه قانونی خواهیم گرفت و بر همین اساس از دولت خواستار هستیم که طرح‌های انتقال آب خوزستان را متوقف کند.

https://hoorkhabar.ir/666846کپی شد!
581