اهدای اعضای بدن شهروند دزفولی مرگ مغزی به بیماران نیازمند

هورنیوز – مسئول واحد مرگ مغزی و فراهم آوری ارگان مرکز تحقیقات و بانک پیوند عضو بیمارستان امام خمینی(ره) تهران با تایید این موضوع گفت: بیمار دزفولی محمدرضا شهروزیان بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و خانواده وی رضایت خود را برای اهدای اعضا اعلام کردند.

عباس خدادادی افزود: ساعت ۱۶ امروز در یک عمل جراحی عمل جراحی پیوند کبد،کلیه و نسوج این فرد انجام خواهد شد و برخی اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند خواهد شد.

عبدالمحمد قصری از بستگان شهروزیان که در روزهای اخیر دچار مرگ مغزی شده گفت: دوشنبه هفته پیش محمدرضا شهروزیان ۴۳ ساله راننده کامیون در ۱۰ کیلومتری بروجرد هنگام رانندگی دچار تصادف شد.

وی افزود: وی در این تصادف از ناحیه گردن و دست و پا دچار آسیب دیدگی شد و در بیمارستان بروجرد صدمه به نخاع و مرگ مغزی وی تایید شد.

وی که نماینده خانواده این بیمار دربیمارستان امام خمینی(ره) تهران است گفت:وقتی مرگ مغزی وی اعلام شد، خانواده و همسر وی برای اهدای اعضای بدن اعلام رضایت کردند و خواستار استفاده از کلیه اعضا و نسوج بدن به جز چشم هایش شدند.

قصری، با بیان اینکه فرد مرگ مغزی شده دارای یک فرزند چهارساله است ادامه داد:هم اکنون در بخش پیوند اعضای بیمارستان امام خمینی (ره) تهران هستیم و کارهای پزشکی زیرنظر دکتر خدادادی در حال انجام است.

وی با تقدیر از این اقدام خداپسندانه خانواده این فرد، خواستار ترویج این سنت در بین خانواده ها شد.

https://hoorkhabar.ir/666478کپی شد!
482