هوای پاک قربانی چندرغاز درآمد مالیاتی

به گزارش هورنیوز در خبری عجیب عنوان شد که براساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی درآمد دولت از مالیات بر شماره‌گذاری خودرو در دو ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

این خبر از آن حیث عجیب است که اولا این مالیات تنها از شماره گذاری خودروهای دارای سند رسمی اخذ شده و اگر خودروهایی که با برگ سبز معامله می شوند را به آن بیافزاییم، مبلغ بسیار بالاتر خواهد بود.

مورد دومی که بر عجیب بودن آن می افزاید، تمایل دولت به فروش بیشتر خودرو در کشور است. بیشترین خودرو را ۲ کارخانه دولتی ایرانخودرو و سایپا تولید و عرضه می کنند و دولت علاوه بر کسب درآمد از طریق این کارخانه ها، درآمدی نیز از محل شماره گذاری اخذ می کند.

اینجاست که مشخص می شود چرا زمانی که مردم خودرو داخلی را تحریم کرده بودند، دولت که پول پرداخت وام ازدواج نداشت، برای خرید خودرو وام پرداخت کرد و مشخص می شود که چرا علاقه ای به محدود کردن شماره گذاری خودروها در کلانشهری مانند تهران ندارد.

درآمد ۱۲۰۰ میلیاردی از طریق مالیات بر شماره گذاری اما آنچنان درآمد بالایی به شمار نمی رود که دولت بخواهد بخاطر آن شهروندان را قربانی کند. اما این اتفاق متاسفانه رخ داده و روز بروز بر تعداد خودروهای تهران افزوده می شود.

تعداد خودروها در تهران فراتر از ۵ میلیون رفته و دولت برنامه ای برای کنترل آن ندارد، بزودی پلاک های ایران ۱۰ نیز به پایان می رسد و تهران منفجر می گردد.

آلودگی هوا نتیجه سیاست های غلط

نتیجه یکی از همین سیاست های غلط دولت و اینکه حاضر نیست مانع شماره گذاری خودروهای جدید تا زمان اسقاط خودروهای فرسوده شود، به آلودگی هوای پایتخت در همه فصول ختم شده است.

https://hoorkhabar.ir/666437کپی شد!
100