صدقه ده‌ها میلیارد تومانی مردم در ۴ ماه

هورنیوز – مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۲۵ درصد خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی تامین می شود افزود: بیشترین مشارکت مردم از نظر کمیت در بخش صندوق‌های صدقه خانگی و از نظر کیفیت حجم ریالی در طرح اکرام ایتام و محسنین است.
ابوالقاسم رستگار، با بیان اینکه مردم نیکوکار ۱۰۰ میلیارد تومان صدقه در چهار ماهه نخست امسال پرداخت کردند ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بیش از ۹۵ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده از طریق پرداخت مستقیم به صندوق‌ها واریز شد و بیش از پنج میلیارد تومان نیز از طریق روش‌های نوین (پیامکی، الکترونیکی) پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

رستگار با اشاره به اینکه رویکرد حوزه مشارکت‌های مردمی در سال ۹۶ اجرای روش‌های نوین در پرداخت صدقات و طرح اکرام ایتام و محسنین است گفت: سیاست کمیته امداد در جمع‌آوری صدقه روش‌های غیر حضوری است تا منابع مالی حاصل از آن با کمترین هزینه و سریع ترین زمان ممکن برای نیازمندان هزینه شود.

وی اعلام کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند از طریق ارسال عدد ۱ به سرشماره ۸۸۷۷ و یا استفاده از کدussd #۸۸۷۷* و نیز اپلیکیشن‌های سکه، خوب باشیم و برخی همراه‌بانک‌ها صدقه خود را به راحتی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه صدقه جمع‌آوری شده در امور معیشتی، درمانی، فرهنگی، مسکن و جهیزیه مددجویان هزینه می‌شود اعلام کرد:استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین پرداخت صدقه را در این مدت به خود اختصاص دادند.

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به جذب یک میلیون حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین اشاره کرد و افزود: عموم کمک حامیان در امور معیشتی مسکن، تحصیل،جهیزیه و درمان است.

وی به طرح بام مهر اشاره کرد و افزود: ۱۴ هزار خانوار یتیم فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که مقرر شد در یک برنامه سه ساله با مشارکت بستگان ایتام، کمک بلاعوض کمیته امداد ، وام مسکن و کمک حامیان نسبت به خانه دار شدن همه این خانوارها اقدام شود.سرانه در نظر گرفته شده برای خانوارهای مددجوی شهری ۸۰ میلیون تومان و برای خانوارهای مددجوی روستایی ۴۰ میلیون تومان است.

https://hoorkhabar.ir/666018کپی شد!
83