چگونه بدون گیر افتادن کلاهبرداری کنیم؟

هورنیوز – این روزها تعداد کلاهبرداران رو به فزونی گذاشته و هرکس به دنبال شیوه جدید برای کلاهبرداری است. بر داشتن کلاه دیگران حرفه ای پر درآمد اما در عین حال پر خطری است چرا که احتمال دستگیر شدن در آن بسیار زیاد است.

به همین علت کلاهبرداران متوسل به شیوه هایی شده اند که احتمال دستگیری در آن کمتر است و از خلاءهای قانون برای بر داشتن کلاه مردم استفاده می کنند.

یکی از این روشها ایجاد موسسه مالی و اعتباری است. متاسفانه خلاءهای قانونی به راحتی اجازه تاسیس موسسات را می دهد و کلاهبرداران نیز به راحتی با وعده پرداخت سودهایی بیش از بانک، سرمایه مردم بی گناه را جمع رده و بعد از مدتی هم اعلام ورشکستگی می کنند.

در طی چند سال اخیر موسسات مالی اعتباری بسیاری از جمله میزان، کاسپین ثامن الائمه و ثامن اعلام ورشکستگی کرده و مدیران آن با به جیب زدن هزاران میلیارد از سرمایه مردم در حال عیش و نوش هستند.

در این ارتباط گرچه قوه قضائیه بارها از بانک مرکزی درخواست کرده تا صدور مجوز برای موسسات مالی و اعتباری را ساماندهی کند اما بانک مرکزی بدون توجه به این امر مجوز کلاهبرداری صادر می کند.

مسئولان بانک مرکزی با علم به این موضوع که موسسات بسیاری تاکنون پول مردم را خورده و کلاهبرداری کرده اند، اقدام به صدور مجوزهای جدید می کند تا هر روز شاهد ورشکست شدن یکی دیگر از این موسسات باشیم.

متاسفانه روز به روز به تعداد مالباختگان این موسسات افزوده می شود اما خبری از اقدام مسئولان نیست. به نظر می رسد ایجاد موسسات مالی و اعتباری و حتی بانک ها تبدیل به روشی جذاب، قانونی و بدون خطر برای کلاهبرداری شده است.

https://hoorkhabar.ir/664396کپی شد!
145