از شجاعت استاندار تا نوش دارو پس از مرگ سهراب!

به گزارش هورنیوز، طی یکسال گذشته در استان خوزستان اخبار خوش یا امیدبخش کمتر بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفته و هرچه بوده از اتفاقات و حوادث طبیعی و غیر طبیعی سرچشمه گرفته که شاید به لطف شبکه های اجتماعی پررنگتر شده و سریعتر در فضای رسانه منعکس  گشته است. باتوجه به اینکه یکی از عوامل امیدبخش در اجتماع انعکاس اخبار خوشایند در بین شهروندان می باشد، تصمیم بر آن داریم، منبعد بسته خبرهای خوش را تحت عنوان +خبر از این پایگاه منعکس نمائیم.

نوش دارو پس از مرگ سهراب

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز وعده ارائه آسیب‌شناسی انتخابات پنجمین دوره شورای شهر اهواز را داد و گفت: قطعا در یک جلسه با رسانه‌ها از آخرین مرحله پرونده قضایی متخلفان این انتخابات، تعرفه‌های اسکن شده و نتایج بررسی پخش آرا جریان‌ها و ائتلاف‌ها خواهیم گفت.

خون‌میرزایی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: در انتخابات شورای شهر امسال مردم اهواز فقط یک چهارم ظرفیت تعرفه‌ها را پر کردند؛ بدین معنا که مردم در هر برگ تعرفه که ظرفیت نوشتن نام ۱۳ کاندیدا برای شورای شهر اهواز را داشتند، تنها نام سه یا چهار کاندیدا را نوشتند، نتایج بررسی این امر و همچنین نتایج بررسی اینکه چرا برای مثال از لیست‌های ۱۳ نفره جریان‌ها و ائتلاف‌ها، تنها نام چهار یا پنج نفر در تعرفه‌ها توسط هواداران این جریان‌ها نوشته شد را ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یک انتخابات به شفافیت انتخابات پنجمین دوره شورای شهر اهواز نبود، اظهار کرد: حتماً در جلسه‌ای که برگزار خواهد شد، از آخرین روند پرونده قضایی متخلفان این انتخابات خواهیم گفت. در زمان شمارش آرا این انتخابات به این دلیل از اسکن شدن تعرفه‌ها صحبت کردم تا از تاثیر آن بر سرنوشت انتخابات شورای شهر جلوگیری و آرا از تعرفه‌های اسکن شده پاکسازی شود. تمام این موارد و مسائل را با تکمیل اطلاعات در جلسه یاد شده به اهالی رسانه می‌گوییم.

شجاعت مثال زدنی استاندار خوزستان

غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عام المنفعه وزارت نفت اظهارکرد: اعتبارات پروژه‌های عام‌المنفعه وزارت نفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای دوره ۵ ساله مصوب شده ولی ما دو برابر این مبلغ را درخواست کرده‌ایم. این اعتبارات در مناطق محروم غرب و شرق کارون هزینه می‌شود.

وی با شجاعتی مثال زدنی خطاب به امیری مدیر بودجه‌های عمرانی وزارت نفت که در این جلسه حضور داشت، گفت: از این پس همه اعتبارات باید در شورای برنامه‌ریزی خوزستان مصوب شود و تصویب در مرکز را نمی‌پذیریم.

استاندار خوزستان افزود: هر استانی شورای برنامه‌ریزی دارد که بر اساس قوانین بالادستی و به تبعیت از شورای برنامه‌ریزی کشور فعالیت می‌کند و همه اعتبارات دولت در آن مصوب می‌شود بنابراین وزارت نفت باید اعتبارات پروژه‌های عام المنفعه را در این شورا بیاورد.

کارجویان مناطق حاشیه‌ اهواز و آموزش رایگان!

رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد خوزستان گفت: کارجویان مناطق حاشیه‌نشین شهر اهواز بر اساس طرح توانمندسازی ابلاغ‌شده از سوی استانداری و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، به‌صورت رایگان آموزش مهارت‌های فنی وحرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

غلامرضا مومنی در نشست مشترک اعضای کانون انجمن صنفی شهرستان اهواز و مدیران اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص خرید خدمات آموزشی٬ ضمن اعلام این مطلب، اظهارکرد: اعتبار ویژه‌ای از سوی استانداری خوزستان به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اختصاص داده شده است تا آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بتوانند در راستای توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و ایجاد بسترهای لازم جهت ایجاد اشتغال در این مناطق، آنان را آموزش دهند.

وی با اشاره به لزوم توسعه انسانی در مناطق غیر برخوردار، افزود: آموزش تمام دوره‌های مهارت مورد نیاز هر منطقه به‌صورت کاملا رایگان انجام می‌شود؛ این دوره‌ها منطبق بر استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بر اساس نیازسنجی آموزشی در مناطق اجرا خواهند شد.

رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد خوزستان ادامه داد: این طرح در تمام مناطق حاشیه‌نشین اهواز از جمله ملاشیه، عین دو، منبع آب، حصیرآباد، کوی رمضان، کارون، کوی محسنی، کوی علوی، کوی آل صافی و… اجرا خواهد شد.

راه‌یابی عکاس خوزستانی به مسابقه خیابانی لنز کالچر

مهناز دژبان، عکاس خوزستانی و عکاس خبر ایسنای خوزستان به سومین مسابقه عکاسی خیابانی لنز کالچر Street photography awards 2017 راه یافت.

روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار خوزستان دارای بوستان می شوند

عبداله حسینی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: برای ۳۰۰ روستای بالای ۲۰۰ خانوار در خوزستان بوستان امید ساخته می شود.

وی در جلسه مشکلات اقتصادی و تولید در روستاهای شهرستان های جنوب خوزستان در فرمانداری آبادان افزود:در این بوستان ها یک زمین ورزشی چمن مصنوعی، پارک کودکان، فضای سبز و سرویس بهداشتی احداث می شود.

حسینی به اختصاص ۶۶۰میلیارد ریال اعتبار به همین منظور اشاره کرد و اظهارکرد:این مقدار اعتبار از محل ارزش افزوده، تملک دارایی و بنیاد مسکن تامین می شود.

جشن روز خبرنگار با کودکان بی سرپرست

برای اولین بار در استان خوزستان اصحاب رسانه جشنی به مناسبت روز خبرنگار را در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست برگزار کردند.

یک هفته قبل از برگزاری جشن روز خبرنگار اهالی رسانه خوزستان اطلاعیه و فراخوانی برای برگزاری جشنی در آستانه روز خبرنگار و در کنار کودکان بی سرپرست منتشر کردند؛ قرعه فال خوب افتاد و در کنار برگزاری مراسم مختلف به مناسبت روز خبرنگار، تنها زمان خالی برای برپایی جشنی در کنار کودکان بی سرپرست درست عصر روز خبرنگار بود.

با همت عالی اصحاب رسانه خوزستان و استقبال آنها برای اولین بار در استان جشنی در روز خبرنگار و کنار کودکان بی سرپرست برگزار شد؛ رسانه ها آمده بودند تا لبخند رضایت خود را به واسطه چشمان معصوم کودکان بی سرپرست بر لب بنشانند.

سه نمایش با یک بلیت!

امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مرداد ۹۶) نمایش صحنه‌ای، نمایش خیابانی و نمایشنامه‌خوانی به کارگردانی رضا چوپان در تئاتر شهر آبادان اجرا می‌شود.

اجرای نمایش‌های «خاصیت سکوت»، «قتل در منزل رضا چوپان» و «آموزش پهلوانی در سه سوت» به کارگردانی رضا چوپان در آبادان در حال اجرا است که می توان همه را با یک بلیط مشاهده کرد.

بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های صنعت برق خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به مصوبه ۱۵فرودین ماه دولت برای بحث زیرساخت‌های استان، گفت: یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای صنعت برق استان در نظر گرفته شده است که باید در مدت سه سال در زیرساخت‌ها هزینه شود.

محمود دشت بزرگ عنوان کرد: این ۱۵۰۰میلیارد تومان در نظرگرفته شده در مصوبه فروردین ماه میان چهار شرکت در استان خوزستان در بحث برق تقسیم می‌شود. برای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ۹۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این میزان در سال اول ۴۰۰میلیارد تومان، سال دوم ۳۰۰ میلیارد تومان و سال سوم ۲۰۰میلیارد تومان است.

برخی از تقاضاهای طلاق قابل برگشت هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: بسیاری از تصمیمهای طلاق، قابل برگشت هستند و این جزو وظایف مشاوران خانواده است که با ارائه مشاوره صحیح و آموزش به زوجین، از گسستن پیوند‌ها جلوگیری کنند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست هماهنگی و جلب مشارکت در نهادینه سازی آموزش‌های پیش از ازدواج در استان که با حضور کارشناسان استانداری، مرکز جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد بیان کرد: هرکدام از ما در هر جایگاهی که هستیم باید به سیاست‌های ابلاغ شده عمل کنیم چرا که این سیاست‌ها بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌ تدوین شده است و با انجام صحیح آن به طور قطع ، نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

 

 

https://hoorkhabar.ir/664223کپی شد!
202
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.