رکورد زنی تلفات جاده ای خوزستان نسبت به تلفات دوران جنگ

به گزارش هورنیوز جاده های استان خوزستان بیش از هر چیز به یک بمب ساعتی آماده انفجار شباهت دارند که هر روز قربانیانی را نیز به کام مرگ می کشانند. صبح امروز نیز برخورد یکدستگاه مینی بوس با تانکر نفتکش در جاده پل زال – اندیمشک ۲۵ مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.

گفته می شود سرنشینان مینی بوس زایران بازگشته از سفر مشهد مقدس بودند که در بدو ورود به استان خوزستان خودروی آنها در مسیر پل زال به اندیمشک با تریلر برخورد کرد.

در همین خصوص سیدراضی نوری نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود ۲۴ هزار نفر مرگ و میر حاصل از حوادث جاده‌ای در محورهای تردد استان خوزستان نشان دهنده پر خطر بودن جاده‌ها است.

وی با اشاره به محرومیت و بی‌توجهی به پایگاههای امداد جاده‌ای در استان خوزستان بیان کرد: در کل استان خوزستان با وسعت زیاد جاده‌ها و شرایط اقلیمی متفاوت، تعداد ۱۸پایگاه امداد جاده‌ای بسیار کم است و جوابگوی نیاز مردم برای امداد رسانی در جاده‌ها نیست.

نماینده مردم شوش خواستار افزایش پایگاههای امداد و نجات جاده‌ای در استان خوزستان به ویژه جاده ترانزیتی اندیمشک- شوش- اهواز شد و افزود: مسیر ترانزیتی اندیمشک شوش اهواز به طول ۱۵۵ کیلومتر یکی از شاهرگ‌های حیاتی و پرتردد استان است.

وی ادامه داد: در این محور روزانه و به صورت مستمر شاهد اتفاقات جاده‌ای دلخراشی هستیم که نیازمند احداث پایگاه امداد و نجات با امکان امداد هوایی است.

 نوری عنوان کرد: محلی که برای پایگاه امداد و نجات جاده اندیمشک شوش اهواز در نظر گرفته شده و بزودی در این محور ساخته خواهد شد، نیاز به مساحت بیشتر و امکانات امداد هوایی دارد.

نماینده مردم شوش در مجلس خاطرنشان کرد: شهرستان شوش با داشتن سه رودخانه سالانه تعداد قابل توجهی در آبهای شهرستان جان خود را از دست می دهند و برای کاهش تعداد غرق شدگان نیازمند ایجاد پایگاه امداد و نجات ساحلی در کنار رودخانه کرخه است.

https://hoorkhabar.ir/664009کپی شد!
489