فضلی می رود یا می ماند؟

هورنیوزدر حالی که در جریان رقابت های انتخاباتی و براساس وعده های حسن روحانی برای تغییر در کابینه مطابق با انتقاداتی که در بسیاری از استان ها نسبت به انتخاب استانداران و فرمانداران وجود داشت، به نظر می رسید اولین نفری که از کابینه یازدهم کنار گذاشته شود، رحمانی فضلی، وزیر کشور بود اما گویا خبرها حاکی از ماندن او در ترکیب هیئت دولت آتی است.

هرچند هنوز جایگاه رحمانی فضلی در دولت دوازدهم به طور دقیق مشخص نشده است اما بعید نیست که او در همان وزارت خانه قبلی یعنی وزارت کشور، باقی بماند.

بسیاری از اصلاح طلبان و رسانه های منتسب به آنها شریعتمداری را جایگزین رحمانی فضلی در وزارت کشور دانسته اند چراکه موج انتقادات به عملکرد او در این وزارت خانه به خصوص در انتصاب استانداران و فرمانداران، زیاد بود اما رحمانی فضلی هنوز هم از ماندن در کابینه روحانی از قول حسن روحانی سخن می گوید!.

او در اظهار نظری در خصوص ماندن یا رفتن او از کابینه دوازدهم، گفت: آقای روحانی برای کابینه یازدهم بیان کرد که چون روحیه توسعه ای دارید برای وزارت کشور انتخاب می شوید و در حال حاضر نیز با بنده برای کابینه دوازدهم صحبت کرده اند.

هرچند این حرف های رحمانی فضلی را نمی توان تعبیر به ماندن او در وزارت کشور کرد اما نفس حضور او در هیئت دولت یازدهم هم مورد نقد اصلاح طلبان بود و استفاده از او در دیگر ارکان دولت هم می تواند همچنان موج انتقادات را به دنبال داشته باشد.

در حالیکه در خصوص مابقی کابینه تقریبا گزینه ها نهایی شده است اما به نظر می آید بحث بر سر گزینه وزارت کشور هنوز ادامه دارد و رئیس جمهور به جمع بندی نهایی نرسیده است که این موضوع را به خوبی از حرف های اصلاح طلبان و گمانه زنی های آنها در چند روز پیش هم می توان جست و جو کرد.

اهمیت انتخاب وزیر کشور به دلیل توسعه تفکر دو جریان سیاسی حاکم بر کشور است که در دوره اخیر اصلاح طلبان بر این اعتقاد بودند که دولتی که با کمک این جریان بر سر کار آمد اما در اغلب استان ها بیشترین خدمت را به جریان اصولگرایی داشت!.

انتصاب فرمانداران و استاندارانی که شاید از سبقه سیاسی اصلاح طلب برخوردار نبودند دلیل این گلایه همیشگی از دولت بود و انتظار آنها در این دوره تغییر وزیر کشور و انتخاب یک وزیر همسو با سیاست های دولت اعتدالی و نزدیک به اصلاح طلبان است. هرچند به نظر می آید روحانی در این دوره فاصله خود را به جریان اعتدال بیش از جریان اصلاحات نزدیکتر کرده است و سعی دارد با ترکیب هیئت دولت خود بر مدار اعتدال بچرخد.

https://hoorkhabar.ir/663521کپی شد!
165