از خواب طولانی مدت پروژه های عمرانی تا کابوس بی توجهی به خدمات شهری

به گزارش هورنیوز ؛ از مدت ها پیش و با گرم شدن بازار تبلیغات، شهر اهواز به سکوت عجیبی دچار شده است؛ دیگر نه از سروصدای ماشین آلات در پروژه های شهری خبری هست و نه از اعتراضات مردم برای تکمیل هرچه سریعتر آنها.

شهری که قرار بود هر ماه شاهد افتتاح چند پروژه باشد مدت هاست در رخوتی بی سابقه فرو رفته تا مردم را بیش از پیش چشم انتظار شورای پنجم کند.

در آستانه تشکیل شورای جدید نکته ای که بیان آن بسیار حائز اهمیت می باشد آنست که در شورای پیشین چه وعده هایی داده شد و کدام یک به حقیقت پیوست.

بی شک رویکرد شورای چهارم بیش از هرچیز دیگر بر افتتاح و تکمیل پروژه های عمرانی متمرکز بود و طرح هایی همچون تعریض پل کیانپارس، روگذر جوادالئمهف زیرگذر شریعتی و کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح شهید بندر در این دوره اتفاق افتاد.

اما نکته مهم آنست که پروژه های عمرانی افتتاح شده هیچگاه با بودجه عمرانی در نظر گرفته شده برای شهر اهواز مطابقت نداشت. ضمن آنکه در چند سال گذشته بودجه عمرانی مطابق با نیازهای این شهر محقق نشده است.

در ادامه، روند اجرایی بخشی از پروژه هایی که باید در این دوره از شورای شهر به بهره برداری می رسید، بررسی خواهد شد:

 

پروژه خط اتوبوس ویژه

یکی از پروژه هایی که قرار بود در شورای چهارم و شهرداری به وقوع بپیوندد، اجرای خط اتوبوس ویژه و BRT در مسیر بلوار آیت ا… بهبهانی و پاسداران بود که نه تنها این امر محقق نشد بلکه اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز به علت فرسودگی بیش از حد یکی پس از دیگری از میدان خارج می شوند.

 

تکمیل پارکینگ طالقانی و شروع عملیات احداث یک پارکینگ جدید

شهر اهواز را شاید بتوان به شهر بدون پارکینگ تشبیه کرد، چراکه با وجود مرکزیت استان و حجم بالای ترافیک در خیابان های این شهر رانندگان همواره دغدغه پارک خودروهای خود را دارند. پارکینگ طالقانی یکی از پروژه هایی بود که امید می رفت با ساخت آن بخشی از این مشکل در مرکز  شهر حل شود.

پروژه پارکینگ طبقاتی در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع و در ۱۰ طبقه با زیر بنای ۲۶۰۰۰ متر مربع در حال احداث است که بیش از ۲۰ هزار متر مربع از این پروژه به پارکینگ عمومی طبقاتی اختصاص دارد که حدود ۵۰۰ واحد پارکینگ را برای استفاده شهروندان تامین خواهد کرد.

با این وجود نه تنها کلنگ ساخت یک پارکینگ جدید دیگر به زمین نزده شد، که داستان پارکینگ طالقانی نیز در این شورا بدون پایان ماند.

 

احداث و تکمیل دومین پارک بانوان در محل پارک شهروند

اگرچه شهرداری در محل پارک سابق شهروند این پروژه را به صورت نمادین افتتاح کرد اما جانمایی بد مکان، کمبود امکانات و سوء مدیریت سبب شده تا به سرنوشت پارک نخست دچار شود.

اجرای زیر سازی آسفالت در خیابان های اصلی و فرعی سطح شهر

نهضت آسفالت از جمله اصطلاحتی بود که در شهرداری و شورای شهر برای بهبود شرایط آسفالت خیابان های شهر بکار رفت. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت مناسب معابر است و این موضوع  از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداری ها است.

قرار بود نهضت آسفالت مرهمی بر زخم های بسیار در خیابان های شهر باشند با این وجود، بی توجهی به این امر حتی صدای اعضای شورای شهر را هم درآورد.

تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و آتش نشانی

یکی از اعضای پیشین شورای شهر اهواز با انتقاد از بی توجهی به تجهیز امکانات سازمان آتش نشانی گفت: این سازمان باوجود جذب سالانه نیرو و تجهیزات بسیار گران‌قیمت نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب است اما متأسفانه بودجه‌ای که از سوی شورای شهر و شهرداری تخصیص داده می‌شود، کفایت نمی‌کند و دولت باید ورود کند.

 

به گزارش هورنیوز هیچگاه نمی توان منکر زحمات انجام شده توسط شورای شهر و شهرداری فعلی به ویژه در بخش عمرانی بود اما انتظار می رفت شهر اهواز روند توسعه را با شتاب بیشتری طی کند. حال باید دید اعضای جدید شورای شهر که با حرف و حدیث های بسیاری بر مسند کرسی خواهند نشست چه برنامه ای برای پیشرفت شهر دارند؟

 

https://hoorkhabar.ir/658254کپی شد!
396