از بگم بگم های احزاب تا قشون کشی رسانه های مدعی اصلاح طبلی در خوزستان

به گزارش هورنیوز بسته خبری “تا انتخابات” عنوانی است که در آن اخبار شاخص انتخابات اردیبهشت ماه۹۶، نامزدهای شورای پنجم شهر و روستا، نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری، دیدگاه های احزاب گوناگون و… را به صورت خلاصه در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

*محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم در گفت‌ وگوی اختصاصی با ماهنامه «نبض‌اقتصاد»، عملکرد دولت قبل در برخی از زمینه ها را تشریح کرد و گفت: هنوز هم اعتقاد دارم که دولت ما دولت پاک است. به رحیمی معاون اول ما تهمت فساد زده شد، این در حالی است که در همه انتخابات ادواری از مرجعی پول گرفته می‌شود و بعد پس داده می‌شود.

 

*عبدالله کعبی قائم مقام ستاد روحانی در خوزستان در اولین روز کاری کهرام به عنوان رئیس ستاد در خوزستان از سمت قائم مقامی استعفا داد.گفته می شود غلامرضا شریعتی در دیدار عبداله کعبی با وی خواستار استعفای وی از قائم مقامی ستاد روحانی در خوزستان شده است.

وی گفته است باید کل مسئولیت ستاد به دست خود آقایان( کهرام و حامیانش) و خودشان برای رای آوری روحانی تلاش کنند و همه مسئولیتش را هم بپذیرند.

از زمان انتخاب کهرام به سمت ریاست ستاد انتخاباتی روحانی در خوزستان برخی اصلاح طلبان با راه انداختن موجی از اعتراضات به دنبال استعفاء یا برکناری وی هستند.

در همین راستا الهه موالی زاده گفت: بهتر آن بود که ستاد دکتر روحانی در خوزستان شورایی شود. باتوجه به شرایط استان و حساسیت انتخابات  و همه احترامی که برای ایشان قائلم بنده اگر بجای ایشان بودم نمی پذیرفتم اما به هر حال کهرام انتخاب شده و لازم است توان خود را در همگرایی اقوام و احزاب صرف نماید.

علی رغم آنکه وی درمصاحبه با یک رسانه شخصا استعفای خود را تأیید کرد اما پس از درج این خبر در سایت خبری تحلیلی هورنیوز، برخی افراد با اهداف منفعت طلبانه مدیر مسئول این پایگاه خبری را تهدید کردند.

 

* علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: انتخابات امسال در شهرهای خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار می شود. به منظور آشنایی رای دهندگان در این شهرها قرار است هفته آینده مانوری برگزار شده و نحوه رای گیری الکترونیکی در این سامانه ها نمایش داده شود.

 

*وحید دستجردی سخنگوی جمنا از احتمال معرفی دو کاندیدای اصلی در این جبهه خبر داد و گفت: طبق تصمیم شورای مرکزی قرار بر این شد نامزدهای جمنا ثبت‌نام کنند تا پس از آن نسبت به اقبال بیشتر هر کدام از آنها، دیگر کاندیداها انصراف داده و یک نفر کاندیدای منتخب شود.

ما برنامه‌های کاندیداها و سنجش‌هایی که برای محبوبیت و مقبولیت کاندیداها گرفته می‌شود و نیز مناظره‌ها را رصد کرده و در نهایت به یک یا دو کاندیدای نهایی خواهیم رسید و اگر به یک کاندیدای واحد برسیم آن یک نفر در انتخابات شرکت خواهد کرد. اگر به این نتیجه برسیم که انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود ممکن است دو نفر را معرفی کنیم.

پیش از این بسیاری نسبت به ثبت نام حجم عظیمی از اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اعتراض و این امر را نشانه ای از عدم وحدت در آنها دانسته بودند.

 

* احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: طبق بررسی کمیته‌ای که در ستاد انتخابات با حضور نمایندگان وزارت کشور، مرکز آمار ایران و ثبت احوال برآورد کرده‌ایم واجدان شرایط حدود ۵۵ میلیون نفر هستند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رای اولی محسوب می شوند.

 

* گفته می شود اختلافات بر سر انتصاب مسئولان ستاد روحانی در خوزستان بالاگرفته است و گروههای مختلف حامی دولت برای تغییر استاندار پس از انتخابات آماده شده اند.

بر همین اساس بنظر می رسد دلیل اصلی اختلافات ایجاد شده، نقش آفرینی مسئولان ستادها پس از انتخابات در تعیین استاندار جدید است.

در حال حاضر شنیده شده است شریعتی در موقعیت ضعیفی قرار گرفته و علاوه بر برخی گروههای اصلاح طلب قومی، احزاب اصلاح طلب و برخی حامیان دولت هم منتقد استاندار خوزستان شده اند.

 

*درحالیکه هنوز هیچگونه خبری مبنی بر تأیید و یا تکذیب صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری منتشر نشده برخی رسانه های اصلاح طلب از رد احمدی نژاد خبر داده و نوشتند: در رأی‌گیری برای احراز صلاحیت آقای احمدی‌نژاد در شورای نگهبان، ۱۱عضو این شورا به وی رأی منفی داده‌اند و فقط نظر آیت الله شاهرودی مثبت بوده است.

 

https://hoorkhabar.ir/654540کپی شد!
142