وضعیت آبرسانی در موقع بحرانی تقریبا پایدار است

به گزارش هورنیوز و به نقل از  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، دکتر حسن روحانی در ابتدای بازدید از این محل به بررسی گزارشات ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور و همچنین مسئولین صنعت آب و برق استان پرداخت.

در این گزارشات، طرح های تامین آب استان از منابع  پیش بینی شده مختلف آبی  و اهم اقدامات در راستای پایدارکردن وضعیت آبرسانی در شهر اهواز در مواقع بحرانی در حضور ریاست محترم جمهوری تشریح گردید .

دکتر روحانی  به تامین ۳/۱۵ مگاواتی ظرفیت تامین برق اضطراری در پنج تصفیه خانه آب اهواز اشاره نمود و وضعیت آبرسانی را در مواقع بحرانی تقریبا پایدار خواند.

پایداری کامل وضعیت آبرسانی مهم ترین مقوله ای بود که شخص محترم رییس جمهور در شرایط کنونی برای کلانشهر اهواز بر آن تاکید داشت.

دکتر حسن روحانی در ادامه از محل استقرار دیزل ژنراتورهای تامین برق اضطراری در محل تصفیه خانه آب شماره دو اهواز بازدید به عمل آورد.

بهره برداری از دیزل ژنراتورهای یادشده با دستور رییس جمهور محترم در این تصفیه خانه آغاز گردید.

برنامه های ضروری در راستای بهبود شرایط تامین برق اضطراری در تصفیه خانه های این کلانشهر ، باتوجه به بررسی برنامه های میان مدت وزارت محترم نیرو و ضرورت مشارکت بخش خصوصی در راستای تامین برق اضطراری از یک شبکه دائمی با احداث یک نیروگاه ویژه تامین برق تصفیه خانه های آب اهواز طبق گزارشات مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور بررسی شد.

گفتنی است ، حمیدرضا جانباز  با بیان اینکه برنامه آتی شرکت آبفا اهواز بر تولید برق دائمی  در تصفیه خانه ها استوار است، گفت: این شرکت با بهره مندی از اعتبارات جاری خود و نیز مشارکت بخش خصوصی بنا را بر ایجاد یک نیروگاه در راستای تامین آب و همچنین انتقال برق با اتصال به شبکه سراسری آن گذارده که  علاوه بر این در مواقع بحرانی نیز از همین نیروگاه برق اضطراری خود را تامین خواهد نمود.

جانباز همچنین با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت بحران آب در محل تصفیه خانه شماره دو  در روزهای اخیر و تاکید بر اجرای هرچه سریع تر مصوبات این کمیته افزود: با ارسال بیش از ۲۰ ژنراتور برق از سراسر کشور به تصفیه خانه های آب اهواز و تلاش های شبانه روزی گروه های عملیاتی شرکت آبفا اهواز جهت راه اندازی آن ها، وضعیت آبرسانی در اهواز در مواقع بحرانی به پایداری تقریبا مطلوب رسیده است.

https://hoorkhabar.ir/654445کپی شد!
41