روحیه حضور بیشتر بانوان در جامعه تقویت شود

به گزارش هورنیوز عصر امروز نشست استاندار خوزستان با مشاورین امور بانوان دستگاه ها و فرمانداریها بمناسبت هفته زن و روز مادر در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار گردید.

در این نشست، استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت و جایگاه زنان در پیشرفت استان گفت: ما از جامعه ای سنتی برخوردار هستیم، در حال حاضر سنت بر مدرن بودن برتری دارد. برای حضور زنان در اجتماع ،ملاحظات شرعی باید لحاظ گردد و بتدریج حضور بانوان در جامعه افزایش یابد.

وی افزود: در جامعه و بخصوص استان خوزستان  فرصت برای فعالیت های زنان بسیار است. زنان موفق و کارآفرین بسیاری در شهرستان ها وجود دارند که توانسته اند با تولید ثروت استان را تقویت کنند. تاکید من برشایستگی و توانمندی زنان است. باید از قابلیت های زنان در پست های مدیریتی استفاده شود. البته در این زمینه، باید سنجیده از زنان حمایت کرد.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: من بدنبال بازکردن گره ها هستم، در این مسیر صبر و شکیبایی نیاز است تا مسیر پایداری ایجاد شود. زنان نیز باید شرایط حضور در اجتماع را پیدا کنند و خود را برای انجام فعالیت های گروهی آماده کنند.

وی خطاب به مشاورین امور بانوان دستگاه ها و فرمانداریهای استان گفت: روحیه کار و حضور در اجتماع در زنان کمتر است لذا این روحیه باید تقویت شود، و شما مسئولین امور بانوان باید زنان را برای فعالیت در حوزه های اجتماعی  تشویق نموده و زمینه حضور آنان در فعالیت های گروهی و اجتماعی را فراهم سازید.

رییس دفتر و مدیرکل حوزه استانداری خوزستان نیز ضمن تبریک هفته زن در خصوص میزان مشارکت زنان در اجتماع گفت: فاصله ی زیادی بین نرخ مشارکت اقتصادی زنان و مردان وجود دارد، این نسبت در مردان حدود ۵ برابر است.

وی دلیل این میزان تفاوت در مشارکت بین زنان و مردان را ناشی از ساختار فرهنگی و سنتی جامعه دانست و افزود: علی رغم تحولاتی که در جامعه امروزی صورت گرفته است و تعداد فارغ التحصیلان زن بیشتر از مرد است، اما حضورشان به آن میزان تحول پیدا نکرده است. بیشترین حضور زنان در اجتماع در بخش های آموزش و پرورش و درمان است.

لطف الله هاشمی خاطر نشان شد: در ساختار کنونی اجتماع در حال نزدیک شدن به عدالت جنسیتی هستیم و بهترین راه در تسریع این امر، گام برداشتن خود زنان در اجتماع است.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به طرح های مختلفی که در طول یکسال گذشته در حوزه بانوان و خانواده اجرا شده است گفت: طرح اصلاح الگوی مصرف وارتقای تاب آوری زنان در ۱۵ شهرستان استان اجرا شد. طرح اقتصاد در خانواده زنان روستایی، طرح نوید زندگی، صندوق کارآفرینی امید و دو طرح دیگر نیز در شورای اشتغال استان در حال بررسی است که کلیات آن به تصویب رسید، پس از تعیین اعتبار اجرا میشود.

وی افزود: طرح در حال اجرا، آموزش ۱۱۰ نفر از مدیران زن و مشاورین امور بانوان استان میباشد که محتوای آن از نهاد ریاست جمهوری تعیین شده و ناظر آن وزارت کشور میباشد. این طرح برای یک گروه از بانوان اجرا شده است، آموزش گروه دوم بنا به دلایلی در نیمه دوم فروردین سال آینده انجام میشود.

فرانک موسوی خاطر نشان شد: طرح ارتقا تاب آوری زنان را که در سال جاری با کمک ۲۱ سازمان مردم نهاد در ۲۰ شهرستان برای زنان خانه دار از طریق ارائه آموزش های ده گانه مهارت های زندگی اجرا نمودیم، در سال آینده نیز این طرح را مجددا اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از مشاورین امور بانوان دستگاه ها و فرمانداریها به بیان مسائل و مشکلات مربوط به شهر خود پرداختند.

https://hoorkhabar.ir/650996کپی شد!
94