پیروزی پتروشیمی و نفت آبادان در لیگ برتر بسکتبال کشور/ رقابت گلف‌بازان کشور در مسجدسلیمان/ روز خوب هافبک‌های خوزستانی استقلال

تیم های پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان در هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ برتر بسکتبال کشور برابر حریفان خود به برتری رسیدند.

در این هفته از مسابقات، امروز (دوشنبه) نفت آبادان میمهان تیم شهرداری تبریز بود که در پایان با نتیجه ١١٠ بر ١٠٨ به برتری رسید. این دیدار جذاب در وقت قانونی با حساب ١٠٠ بر ١٠٠ به تساوی رسیده بود.

پتروشیمی بندرامام هم در دیداری خارج از خانه با نتیجه ٨٩ بر ٨۶ برابر شیمیدر تهران به پیروزی رسید.

پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان به ترتیب در رده های اول و دوم جدول رده بندی قرار دارند.

بانوان خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو موفق به کسب دو مدال شدند.

این پیکارها از ۱۴ اسفندماه در هر دو بخش پسران و دختران، به مدت دو روز در صوفیه بلغارستان برگزار شد که تیم آکادمی بارانی به عنوان یکی از نمایندگان ایران در این رقابت‌ها شرکت کرد.

تیم اعزامی استان متشکل از هفت نفر بود که در پایان سارا میزبان و آتوسا بهور موفق شدند نشان برنز این رقابت ها را از آن خود کنند.

همچنین محمدطه حسینی ارشد با برد برابر حریف آلمانی خود، در بازی دوم به ورزشکار رژیم اشغالگر خورد که به حمایت از مردم فلسطین حاضر به رقابت با این حریف نشد.

هدایت تیم پسران و دختران خوزستان به ترتیب بر عهده سامان و نازی بارانی بود.

مراسم تودیع و معارفه رییس اداره ورزش و جوانان آبادان برگزار شد.

این مراسم امروز (دوشنبه) با حضور ابراهیم نصیری، معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در آبادان برگزار شد.

در این مراسم ضمن تشکر از زحمات سه ساله پیمان ادیبی، غلامعلی تهذیبی به عنوان رییس اداره ورزش و جوانان آبادان منصوب شد.

چهارمین دوره المپیاد ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان برگزار می‌شود.

جمال فتاحی، نایب‌رییس هیات ورزش‌های‌ بیماران خاص و پیوند اعضا استان اظهارکرد: این المپیاد ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در شهرستان رامهرمز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این مسابقات با حضور ۱۰۰ ورزشکار در چهار رشته تنیس‌روی‌میز، دارت، شطرنج و تیراندازی آقایان و بانوان به انجام می‌رسد.

نایب‌رییس هیات ورزش‌های‌ بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان گفت: شهرستان‌های رامهرمز، اهواز، دزفول، اندیمشک، شوش، باغملک، ماهشهر، شادگان، لالی و بهبهان در این‌ دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.

هفدهمین دوره مسابقات کشوری گلف “یادواره مرحوم شهباز حسین‌پور” در مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

غلامرضا موسوی، دبیر هیات گلف استان اظهار کرد: این رقابت‌ها ۱۹ و ۲۰ اسفندماه با حضور ۵۰ گلف‌باز به میزبانی مسجدسلیمان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در این مسابقات ورزشکارانی از تهران، اصفهان، گلستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان شرکت خواهند کرد.

دبیر هیات گلف خوزستان گفت: این مسابقات با حضور رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ برگزار خواهد شد.

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان در سومین المپیاد والیبال خوزستان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسنعلی افروزی‌زاده، رییس هیات ورزش دانش‌آموزی استان اظهار کرد: این رقابت‌ها از ۱۹ اسفندماه به مدت سه روز در اهواز برگزار می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان باغملک، دزفول، اندیمشک، بهبهان، ناحیه ۴ اهواز، شوش، مسجدسلیمان، بندرامام، ایذه، شوشتر و ماهشهر در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

رییس هیات ورزش دانش‌آموزی خوزستان با بیان این‌که این المپیاد برای سومین سال است که برگزار می‌شود، افزود: والیبال دانش‌آموزی استان جای کار دارد.

سرپرست دبیری هیات دو و میدانی استان با اشاره به حضور سریع‌ترین مرد ایران در خوزستان، گفت: تلاش ما برای جذب حسن تفتیان، در مرحله اول تزریق شور و اشتیاق و انگیزه به پیکره دو و میدانی خوزستان و همچنین جذب حامی مالی به واسطه برند سریع‌ترین مرد ایران است.

سعید پویا اظهارکرد: طی دعوت از مدیر برنامه‌های سریع‌ترین مرد ایران به استان خوزستان، دیدار و مذاکرات مثبتی جهت جذب حسن تفتیان، جوان خوش‌نام دو و میدانی برای خوزستان داشتیم.

وی افزود: جذب حسن تفتیان و به کارگیری این جوان مستعد و با اخلاق می‌تواند موجب شور و اشتیاق و همچنین انگیزه دوچندان در پیکره دو و میدانی استان به ویژه دوهای سرعت می‌‌شود که این موضوع به پیشبرد اهداف قهرمانی طرفین از جهات مختلف کمک می‌کند.

نفت آبادان با بازیکن عراقی به توافق نهایی رسید و با او قرارداد امضا کرد.

علی صلاح، بازیکن عراقی که سابقه حضور در تیم‌ ‌ملی فوتبال عراق را هم در کارنامه دارد با باشگاه نفت آبادان به توافق نهایی رسید و رسما به این تیم پیوست.

این بازیکن عراقی در گفت‌وگویی که با سایت عربی کوره داشت تاکید کرد که با باشگاه نفت قرارداد بسته است. علی صلاح گفت‌ که این باشگاه ایرانی به بازیکنان عراقی بهای زیادی می‌دهد و چند بازیکن دیگر عراقی هم در نفت بازی کرده‌اند و همین باعث شد تا او هم چنین تصمیمی بگیرد.

پورموسوی: مقابل پرسپولیس فقط به برد فکر می‌کنیم

سیروس پورموسوی در خصوص آخرین وضعیت تیم استقلال خوزستان گفت: واقعیت این است که بعد از بازی برابر الجزیره امارات برگشت خسته کننده ای به ایران داشتیم و متاسفانه برای رسیدن به اهواز هشت ساعت در فرودگاه مهرآباد معطل شدیم. این باعث شد بازیکنانم بسیار خسته شوند و برابر ماشین سازی شرایط خوبی نداشتند.

وی تاکید کرد: برای دیدار برابر ماشین سازی تغییرات اساسی در نظر گرفتیم و به بازیکنانی که بازی بیشتری انجام داده بودند استراحت دادیم. در نهایت توانستیم  به پیروزی برسیم و موقعیت خود را در جدول بهبود ببخشیم.

سرمربی استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: روز گذشته یک بازی دوستانه را با تیم شهرداری ماهشهر انجام دادیم که باید از آنها بابت این دیدار و همچنین هدایای این تیم برای بازیکنانم به خاطر دو برد آسیایی تشکر کنم زیرا آنها زحمات زیادی کشیدند. در حالی که باید دیگران در اهواز از ما تقدیر می کردند در ماهشهر این اتفاق افتاد.

پورموسوی تصریح کرد: امروز یک ریکاوری انجام خواهیم داد و فردا هم آخرین تمرین سنگین را در اهواز انجام خواهیم داد تا خود را آماده دیدار با پرسپولیس تهران کنیم.

استقلال خوزستان چهارشنبه به تهران سفر می‌کند

استقلال خوزستان در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز پنج‌نشبه به مصاف پرسپولیس می‌رود.

شاگردان سید سیروس پورموسوی ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه راهی تهران می‌شوند و در هتل آکادمی استقرار می‌یابند.

استقلال خوزستان عصر چهارشنبه یک جلسه در تهران تمرین می‌کند.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان از حضور نایب رییس اول فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری در مسابقات جام فجر خبر داد.

سید علیرضا قریشی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای مسابقات جام فجر نزد فدراسیون جهانی، نیکو والاد نایب رییس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری از این مسابقات دیدن خواهد کرد.
رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان به حضور ۲۲ کشور خارجی و مجموع ۹۷ شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی جام فجر اشاره کرد و گفت: ایتالیا، انگلیس، آمریکا، صربستان و مونتنگرو، ترکیه، مجارستان، اردن، پاکستان، آذربایجان، سان مارینو، رومانی، افغانستان، عراق، کویت، تایلند، نیجریه، کامرون، اوگاندا، تونس، لیبی، یمن و بنگلادش کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها هستند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه کارهای مقدماتی و آماده سازی سالن امام رضا از قبیل دکوراسیون و نصب تخته مسابقات در حال انجام است و تا روز چهارشنبه به پایان می رسد.

ایرانجوان بوشهر ۵ – استقلال اهواز صفر؛ آتش بازی نیم ساعته بوشهری‌ها

در حالی که بازی دو تیم استقلال اهواز و ایرنجوان بوشهر تا دقیقه ۶۹ بدون گل پیش می‌رفت، در این دقیقه بوشهری‌ها اولین گل خود را به ثمر رساندند تا آتش بازی این تیم بعد از این گل مقابل تیم از هم گسیخته استقلال اهواز آغاز شود. سجاد فیض اللهی در این دقیقه اولین گل را برای بوشهری ها به ثمر رساند تا بعد از او مهدی قائدی ۱۰ دقیقه بعد گل دوم را برای این تیم بزند.

سجاد فیض اللهی مجددا در دقیقه ۸۲ گلزنی کرد و درست دو دقیقه بعد از او حجت اسلامی گل چهارم را برای این تیم زد. مهدی قائدی یکبار دیگر و اینبار در دقیقه ۹۵ برای ایرانجوان گل زنی کرد تا پر گل ترین بازی امروز با حساب ۵ بر صفر به سود تیم میزبان خاتمه یابد.

با این نتیجه استقلال اهواز که بیشتر از همیشه به سقوط به لیگ یک نزدیک بود، یک گام دیگر تا سقوط به این مسابقات برداشت و البته ایرانجوانی ها ۳۰ امتیازی شده و به رده سیزدهم جدول رسید.

هافبک‌های خوزستانی تیم فوتبال استقلال خوزستان در بازی با ماشین‌سازی نمره قبولی گرفتند.

تیم استقلال خوزستان در شرایطی به دیدار ماشین‌سازی تبریز رفت که چند بازیکن خود را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت. عمده بازیکنان غایب آبی‌پوشان از خط میانی بودند و همین امر نگرانی‌هایی را برای این تیم ایجاد کرده بود، اما نمایش خوب بازیکنان جایگزین باعث شد تا جای خالی غایبین احساس نشود.
حسین بهرامی هافبک جوان و خوزستانی که سال گذشته با پیراهن استقلال اهواز در لیگ برتر خوش درخشید و امسال به استقلال خوزستان انتقال یافت، از جمله بهترین‌های تیمش در بازی مقابل ماشین‌سازی بود.
همچنین مصطفی ماهی بازیکن ۲۶ ساله خط میانی استقلال که در نیم‌فصل از فجرسپاسی شیراز به جمع آبی‌پوشان پیوست، نمایش قابل قبولی در بازی دیروز ارائه کرد تا این دو هافبک خوزستانی جای خالی هافبک‌های غایب استقلال را به‌خوبی پر کنند.

تیم مناطق‌نفت‌خیزجنوب با کسب عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته یک تنیس‌روی‌میز باشگاه‌های کشور، به لیگ برتر کشور صعود کرد.

تیم مناطق‌نفت‌خیزجنوب در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها که ۱۳ اسفندماه برگزار شد، با برتری برابر نفت و گاز گچساران به فینال مسابقات راه پیدا کرد و حریف تیم دانشگاه یزد شد.

در فینال نیز که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، نماینده خوزستان با نتیجه ۴ بر ۵ برابر دانشگاه یزد شکست خورد و عنوان دومی این رقابت‌ها را به دست آورد.

تیم مناطق‌نفت‌خیزجنوب به مرحله نیمه‌نهایی سوپرلیگ کاراته باشگاه‌های کشور راه یافت.

هفته چهارم از دور برگشت مرحله مقدماتی دهمین دوره این رقابت‌ها ۱۳ اسفندماه در مجتمع ورزشی غدیر تهران برگزار شد و تیم مناطق نفت خیزجنوب در اولین بازی خود با نتیجه قاطع ۲۸ بر صفر تیم دانشگاه پیام نور شیراز را شکست داد.

در دومین بازی این هفته نیز شاگردان آرام فدایی در حساس‌ترین دیدار هفته با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ مقابل تیم قدرتمند دانشگاه آزاد اسلامی تهران به پیروزی دست پیدا کردند. تیم کلینیک آریان کرمانشاه هم با حساب ۲۸ بر صفر نتیجه را به تیم مناطق‌نفت‌خیزجنوب واگذار کرد.

 ورزشکار خوزستانی به اولین اردوی تیم‌ملی کشتی آزاد در سال ۱۳۹۶ دعوت شد.

جمال عبادی در وزن ۷۰ کیلوگرم از استان به این اردو که پنجم تا پانزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ در خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می شود، فراخوانده شد.

پس از این اردو نیز مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد برگزار خواهد شد و عبادی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

رقابت‌های چاچوان ووشو بانوان خوزستان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

بیست و یکمین دوره مسابقات چاچوان ووشو بانوان استان، ۱۳ اسفندماه در بندرماهشهر برگزار شد.

این پیکارها با حضور ۱۱۳ ووشوکار  در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به انجام رسید.

در رده سنی خردسالان، ماهشهر، بندرامام و آبادان به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند و در رده سنی  نونهالان هم بندرامام به قهرمانی رسید، امیدیه دوم شد و ماهشهر در مکان سوم ایستاد.

فولاد خوزستان در یک روز مانده به پایان مسابقات لیگ برتر نونهالان کشور به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

در مرحله نهایی این رقابت ها که در اهواز در حال پیگیری است، فولادی ها روز گذشته (جمعه) برق شیراز را از پیش رو برداشتند و امروز نیز موفق به شکست تیم شهرداری رشت شدند تا یک روز مانده به پایان این مسابقات، قهرمانی زودهنگام خود را جشن بگیرند.

این دوره از رقابت ها با حضور تیم های فولادخوزستان، متین بابل، برق شیراز و شهرداری رشت در حال برگزاری است.

برترین‌های بخش استقامت رقابت‌های سوارکاری کشور در شوشتر معرفی شدند.

فتاح کنعانی، رییس هیات سوارکاری استان اظهار کرد: این رقابت‌ها ۱۳ اسفندماه در هر دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی شوشتر برگزار شد.

وی بیان کرد: در پایان مسابقات در مسافت ۱۳۰ کیلومتر، علی ‌مرادنژاد با اسب “بیداد” و با مربیگری علی مرادنژاد از لرستان به قهرمانی رسید، آرش میهمی با اسب “هاپیلوس” و با مربیگری اقبال میهمی از کردستان دوم شد و گلناز مرادی با اسب “شیهه” و با مربیگری سامان مرادی و مجتبی پاکزاد با اسب “پانیک” و با مربیگری سامان مرادی هر دو از لرستان به ترتیب سوم و چهارم شدند. این ماده برای اولین بار در کشور برگزار شد.

تیم پتروشیمی مارون به مرحله نهایی لیگ دسته یک هندبال باشگاه‌های کشور صعود کرد.

مرحله نخست این رقابت ها روز گذشته (جمعه، ١٣ اسفندماه) با انجام شش دیدار برگزار شد که تیم های پتروشیمی مارون و هیات شوشتر به عنوان نمایندگان خوزستان در این مسابقات حضور داشتند.

در پایان این مسابقات تیم های پتروشیمی مارون و ستارگان دشتستان برازجان از گروه الف، تیم های  لوله و پروفیل کیهان یزد و شهرداری نجف آباد از گروه ب و تیم های هیات هندبال دهدشت و پدافند تهران از گروه ج به مرحله نهایی صعود کردند.

تیم ووشو خوزستان عنوان قهرمانی مسابقات چهارجانبه کشوری سبک نن‌شائولین را به دست آورد.

این پیکارها روز گذشته (جمعه) به میزبانی استان بوشهر برگزار شد.

در پایان این رقابت ها عنوان قهرمانی به خوزستان رسید، بوشهر نایب‌قهرمان شد و کهگیلویه و بویراحمد و فارس به صورت مشترک سوم شدند.

رقابت های هندبال نونهالان خوزستان با شناخت تیم های برتر به پایان رسید.

ناصر قاسمی، رییس هیات هندبال استان اظهار کرد: این مسابقات ۱۲ و ۱۳ اسفندماه با شعار “ورزش، آینده‌نگری در تصمیم” به میزبانی امیدیه برگزار شد.

وی با قدردانی از میزبانی خوب امیدیه، گفت: در پایان این مسابقات، هیات ایذه در جایگاه نخست قرار گرفت، نفت امیدیه دوم شد و هیات بندرامام خمینی(ره) مکان سوم را به دست آورد. در مراسم اختتامیه نیز با اهدا جام، مدال و حکم قهرمانی از تیم های برتر تجلیل شد.

تیم ملی حفاری عنوان قهرمانی لیگ برتر جوانان خوزستان را به خود اختصاص داد.

فراز رامهرمزی، دبیر هیات وزنه برداری استان اظهار کرد: این مسابقات روز گذشته (جمعه) با حضور ۹ تیم در اهواز برگزار شد.

وی بیان کرد: تیم های مناطق نفت خیز جنوب، ملی حفاری، نفت و گاز گچساران، نفت و گاز امیدیه، پالایش نفت آبادان، شوشتر، مسجدسلیمان، اندیمشک، بهبهان در این پیکارها حضور داشتند.

دبیر هیات وزنه برداری خوزستان گفت: در پایان این مسابقات ملی حفاری به قهرمانی رسید، نفت و گاز امیدیه عنوان دومی را به دست آورد و مناطق نفت خیز جنوب سوم شد.

تیم تکواندو آکادمى بارانى از خوزستان به عنوان نماینده ایران در تورنمنت بین المللى بلغارستان شرکت می کند.

این مسابقات از فردا (شنبه) در دو بخش پسران و دختران جهت کسب رنکینگ المپیک در بلغارستان برگزار می شود که تیم آکادمى بارانى از خوزستان به عنوان نماینده ایران در این تورنمنت شرکت می کند.

در بخش پسران، محمدطاها حسینى ارشد و آرین شجاعی در این پیکارها برای کسب سکوهای برتر به مصاف حریفان خود می روند. سامان بارانى هم به عنوان مربی، تیم استان را همراهی می کند.

در بخش بانوان نیز یلدا بدرى حاجیور، نگار خدارحمى، مهسا نعماوى، آتوسا بهور و سارا میزبان با حریفان خود به رقابت می پردازند. نازى بارانى نیز هدایت تیم استان را بر عهده دارد.

https://hoorkhabar.ir/649302کپی شد!
280
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.