قطع گسترده درختان در حوالی یکی از آلوده ترین شرکت های استان

به گزارش هورنیور هربار که آلودگی هوای کلانشهر اهواز به میان می آید تمام انگشت اتهام مسئولان به سمت کانون های ریزگرد خارج از کشور می رود؛ در این میان اما نمی توان از نقش صنایع آلاینده در تشدید آلودگی های شهر چشم پوشید.

اهواز در محاصره صنایعی قرار دارد که سال ها پیش در زمان ساخت، به دلیل نبود طرح جامع استقراریابی در اطراف و یا حتی خود شهر احداث شده اند، از همین رو امروز کلانشهر اهواز به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان شناخته می شود.

براساس مطالعات انجام شده در طرح جامع کاهش آلودگی کلانشهر اهواز، ۷۰ درصد آلودگی این شهر ناشی از فعالیت های صنعتی صنایع موجود در این استان است.

بر همین اساس چند سال پیش، طرح کاهش آلودگی هوای اهواز تهیه و تصویب شد و تکالیفی را برای برخی سازمان ها و شرکت های دولتی مقرر کردکه البته تمایلی به اجرای آن از سوی صنایع آلاینده دیده نمی شود.

روز گذشته تصاویری از قطع گسترده درختان در منطقه صنایع فولاد استان خوزستان در رسانه ها منشر شد، درختانی که تاحدودی در کاهش اثرات آلودگی این ناحیه مؤثر بوده است. حال سؤال اساسی اینجاست که چرا صنایع آلاینده نسبت به سلامت شهروندان بی توجه و به جای عمل به تکالیف اجتماعی خود درخصوص گسترش کمربند درختی و فضای سبز درختان موجود را نیز از بین می برند؟

https://hoorkhabar.ir/648424کپی شد!
336