تشییع دو شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در اهواز

به گزارش هورنیوز سرهنگ عباس ممبینی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهیدتندگویان در نشست خبری خود پیرامون تشییع دو شهید گمنام اظهار داشت: روز چهارشنبه دو شهید گمنام با حضور خانواده های شهداء، رزمندگان و مردم حزب الله تشییع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دو قرن اخیر کشور ایران بارها مورد تجاوز دشمنان قرار گرفته است، افزود: از اوایل دوران قاجار دشمنان حتی بعضا بدون هجمه فیزیکی نیز قسمتی از خاک ایران را جدا کرده اند.

سرهنگ ممبینی با بیان اینکه قسمت های زیادی از کشورهای حوزه خزر و کشور افغانستان از ایران جدا شده است، یادآور شد: کشور بحرین که درحال حاضر اقدام به نسل کشی گسترده شیعیان می کند تا سال ۱۳۴۹ متعلق به ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی گروهک های منافق داخلی و دشمنان خارجی صدام حسین را تقویت کردند، خاطر نشان کرد: در یک ماهه نخست جنگ تحمیلی ۱۷۰۰ روستا و ۱۲ شهر استان به اشغال بعث درآمد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهیدتندگویان ادامه داد: دشمن تصور می کرد ظرف سه روز استان خوزستان و ظرف یک هفته کسور را فتح خواهد کرد اما آنها قدرت رهبری امام خمینی(ره) و مردم را پیش بینی نکرده بودند.

وی با بیان اینکه ۴۴ کشور از بلوک غرب و شرق از رژیم بعث عراق حمایت کردند، یادآور شد: اظهار داشت: این کشور با اقتدار و خون شهداء پیروز و خوزستان به کربلای ایران تبدیل شد.

سرهنگ ممبینی با اشاره به اینکه تاکنون قریب به پنج هزار نفر دیگر مفقودالاثر داریم، بیان کرد: جنگ را تحمیل کردند ولی امام و مردم را نشناختند. هشت سال جنگ نابرابر و بیش از ۴۳ کشور و بلوک شرق و غرب هر دو حامی صدام بودند.مجموعه مناطق نفتخیز، شرکت پخش، خطوط مخابرات، حفاری، نفت و گاز قریب به ۵۰ هزار نفر نیرو داریم که بالای ۵۰ درصد آنها بسیجی هستند.

وی افزود: ۳۶۰ نفر شهید دفاع مقدس داریم چه آنهایی که در حال تولید به شهادت رسیدند و چه آنهایی که با کوله پشتی به کنار دیگر رزمندگان رفته و از کشور دفاع کردند. بیش ازهزار و۷۴۰ نفر جانباز و ۱۱۲ نفر آزاده و سه هزار و ۲۰۰ نفرنیروی رزمنده جبهه ای داریم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهیدتندگویان با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی کار برگزاری مراسم تشییع شهدا عنوان کرد: دو شهیدی که قرار است تشییع شوند یکی ۲۹ ساله در عملیات بدر و شرق دجله که آذر ماه امسال تفحص شده و شهید بعدی ۲۰ ساله در عملیات تک دشمن بین زویدات و عراق آن هم در آذر ماه تفحص شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ شهید در آذر ماه امسال تفحص و از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند، گفت: روز چهارشنبه این هفته دو شهید در شهرک نفت و مجموعا ۱۰ شهید در خوزستان به خاک سپرده خواهند شد. روز سه شنبه نیز مراسم وداع با شهدا در حسینیه ثارالله برگزار می شود.

https://hoorkhabar.ir/648376کپی شد!
105