ارسال ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی ملک ملکوت/ موزه هنرهای معاصر از بخش خصوصی بازپس گیری شد

به گزارش هورنیوز محمدجوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان امروز در نشست خبری خود که درخصوص برگزاری کنگره ملی ملک ملکوت، یادواره شهدای دو کوهه برگزار شد با اعلام این خبر که موزه هنرهای معاصر از بخش خصوصی باز پس گیری شد، اظهار داشت: البته واگذاری این موزه طبق قانون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این موزه پس از واگذاری به بخش خصوصی از اهداف مورد نظر دور ماند، افزود: برای ساخت این موزه هزینه های میلیاری صورت گرفته اما متاسفانه پس از انتقال به بخش خصوصی موفقیتی حاصل نشد.

جوروند خاطر نشان کرد: پس از بازدید معاون مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شد این موزه از بخش خصوصی گرفته سود.

وی افزود: یک نماینده حقوقی از سوی اداره ارشاد و یک نماینده حقوقی از سوی مدیر حوزه معاصر انتخاب شده اند تا هزینه های صورت گرفته را برآورد و اداره کل ارشاد پرداخت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری اصحاب رسانه را یکی از دلایل کسب این موفقیت دانست و تصریح کرد: تلاش می شود تا این موزه به انجمن هنرهای تجسمی واگذار شود که این امر موفقیت بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه این کنگره در ۱۳ اسفندماه در شهرستان اندیمشک برگزار می شود، ادامه داد: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره فرهنگ و ارشاد در حوزه ادبیات کم کار بوده است.

جوروند با بیان اینکه منطقه دوکوهه اندیمشک معراج شهدای بسیج است، افزود: نیروهای بسیجی از منطقه دو کوهه به جبهه های جنگ تقسیم می شوند.

وی با اشاره به اینکه این همایش ملی پیوند بسیار زیبایی با موضوع شهید و شهادت دارد، یادآور شد: ثبت موقعیت ها و اماکن دوران دفاع مقدس و نقش آن در ادبیات پایداری از مهم ترین اهداف برگزاری کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پیوند ادبیات پایداری و دفاع مقدس اهمیت بسیار بالایی دارد. اعتلای ادبیات پایداری، هویت بخشی شعر و ادب پایداری، احیای آموزه های دفاع مقدس و ثبت موقعیت ها و اماکن دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف این کنگره است.

وی خاطر نشان کرد: پس از فراخوان این کنگره در آذرماه بالغ بر ۶۰۰ اثر از ۲۵۰ شاعر و نویسنده ارسال شده است.

جوروند با بیان اینکه هنرمندان ۲۹ استان در این کنگره شرکت داشته اند، اظهار داشت: ۳۳۰ شعر از ۱۱۶ شاعر و ۲۷۰ مجموعه داستان از ۱۳۴ نویسنده به دبیرخانه ارسال شده است.

https://hoorkhabar.ir/648341کپی شد!
114