آغاز طرح ضربتی پاکسازی شبکه برق اهواز

هورنیوز – هوشنگ فلاحتیان با بیان اینکه این طرح جهادی با بهره گیری و بسیج نیروها و امکانات و تجهیزات ۴۰شرکت توزیع برق از سراسر کشور شروع شده است افزود: این طرح به مدت ۱۵تا ۱۸روز به صورت شبانه روزی ادامه می یابد.

وی با تصریح بر این موضوع که برای سرعت عمل پاکسازی آثار ریزگردها از شبکه های برق شخصا نظارت خواهد کرد افزود:به همه سازندگان داخلی تجهیزات و مقره ها برق دستور داده شده همه امکانات درخواستی را از انبارها خارج کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به اهواز گسیل دارند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه افزود:در این طرح ضربتی ۱۲۰هزار مقره سیلکونی در شبکه برق اهواز که عموما از جنس سرامیک هستند تعویض می شوند و از تجهیزات و مقره های پلاستیکی مقاوم که در برابر ریزگردها بهتر عمل می کنند استفاده می شود.

فلاحتیان با اشاره به اینکه در اهواز ۱۴هزار پست زمینی و هوایی وجود دارد که باید این پست ها شست و شو شوند افزود: بیشترین سختی کار در عملیات شست و سوی پست های هوایی که بیشتر در معرض گرد و غبار قرار گرفته اند می باشد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه ۱۱هزار پایه برق در اهواز و ۱۴هزار ایستگاه ترانس برق در اهواز تحت تاثیر هجوم ریزگردهای اخیر قرار گرفته و به شدت آلوده شده اند افزود: حدود ۸۹۰۰ کیلومتر شبکه فوق توزیع و انتقال و چندین برابر شبکه توزیع و ۳۰هزار کیلومتر شبکه برق در استان خوزستان وجود دارد که آلوده به ریزگرد بوده و مقره های آن به شست و شو نیاز دارد از این رو حجم کار بسیار بالا است.

فلاحتیان با بیان اینکه در روزهای اخیر ۲۶پست و ایستگاه های برق۲۳۰ ،۴۰۰ و ۱۳۲ولت برق در اهواز کاملا’ شست و شو شده است افزود: خطوط انتقال برق اهواز به خرمشهر ، اهواز به ماهشهر، ماهشهر به آبادان را در برنامه عملیات شست و شو قرار داده و تلاش می شود تا پیش از عید امسال شبکه برق استان از حالت آسیب پذیر ناشی از ریزگردها شست و شو و ایمن سازی شود.

وی گفت: برای خرید دستگاه های مقره شور از داخل و خارج کشور ۲۵۰میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا هجوم ریزگردها در هشتم بهمن ماه و افزایش رطوبت در ۲۶بهمن ماه امسال و متعاقب آب نمناک شدن تجهیزات ، تاسیسات و مقره های برق در اهواز و ۱۰شهر استان خوزستان سبب قطعی طولانی مدت برق و تبع آن قطع آب ، تلفن ، اینترنت و تعطیلی فعالیت های عمومی و اقتصادی استان در چند روز شد.

قطعی طولانی مدت برق در مشکلات زیادی برای مردم خوزستان به خصوص اهوازی ها به بار آورد و در پی آن گروهی از مردم با برپایی چند تجمع مقابل استانداری خوزستان نارضایتی خود را از این وضعیت موجود ابراز کردند.

در پی قطعی طولانی مدت برق و آب در استان خوزستان ، رئیس جمهوری ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را مامور مقابله با ریزگردهای با منشاء داخلی کرد.

حجتی در چند روز حضور در استان ، از کانون های داخلی ریزگردها در مناطق شرق و جنوب شرق اهواز ، هندیجان و ماهشهر بازدید و از روز پنجشنبه در نخستین گام دستور عملیات فوری تثبیت ۴۰هزار هکتار از اراضی بیابانی استان که حالت بحرانی دارند را صادر کرد.

https://hoorkhabar.ir/646882کپی شد!
171