خوزستان محروم از ابتدایی ترین حقوق شهروندی/مردم یک عذرخواهی به مسئولان بدهکارند

به گزارش هورنیوز شنبه بیست و سوم بهمن ماه روزی که زمان در خوزستان برای ساعت های متمادی بخاطر نوع عملکرد مسئولان ایستاد. زمان ایستاد اما مردم خوزستان به روزگار قدیم سفر کردند روزگاری که نه از آب خبری بود، نه برق و نه تلفن.  پیش از هر چیز قطعی برق و تاریکی مطلق خودنمایی می کند اما پس از آن متوجه نبود آب، اینترنت و تلفن نیز خواهید شد.

سال های گذشته را مثال نمی زنیم در همین ماه اخیر مردم بارها شاهد بحران در مدیریت خوزستان بوده اند؛ استانی که هربار با باران، باد، خاک و یا مه دچار اختلال و به تعطیلی کشیده شده است.

هشتم بهمن ماه هنگامیکه از زمین و آسمان خاک بر سر مردم ریخته می شد استاندار خوزستان در سفر لهستان و فرماندار اهواز در محل سکونت خود شیراز به سر می بردند؛ شریعتی در بازگشت مسئولان استان را شماتت و با اعلام تعطیلی مدارس سعی در مدیریت شایسته داشت.

این بار اما درپی انتقادات رسانه ها و مردم سازمان مدیریت بحران اطلاع رسانی را به ساعت چهار تا شش صبح موکول کرد؛ زمانیکه هیچ کس انتظار قطعی آب و برق نداشت ساعت دو نیمه شب نه تنها آب و برق بلکه خطوط تلفن و اینترنت هم دچار مشکل شدند و این بدان معناست که مردم از اطلاعیه های سازمان ها درخصوص هشدارها و تعطیلی ها نیز آکاهی نیافتند.

تعطیلی بانک ها، از کار افتادن عابر بانک ها، تعطیلی نانوایی ها، خاموش شدن چراغ های راهنمائی شهر، تعطیلی داروخانه ها، برخی پمپ های بنزین، لغو پروازهای مهم و… تنها بخشی از چالش زندگی امروز در شهرهای مختلف خوزستان بود.

هاشم بالدی مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: از ساعت پنج صبح امروز تعطیلی مدارس را در این ۱۱ شهرستان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات و بانک‌ها را اعلام کردیم. متاسفانه زمان قطع برق به علت نبود برق اضطراری در تصفیه‌خانه و مراکز مخابراتی با قطع آب و مخابرات نیز در اهواز و برخی شهرستان‌ها مواجه شدیم.

استاندار خوزستان در جلسه ستاد مدیریت بحران بار دیگر با اظهاراتی که بیشتر رنگ و بوی دفاع از دولت را داشت نمک بر زخم مردم پاشید و گفت: در عین مضایق مالی جدی دولت و وزارت نیرو تأکید بر انجام کارهای لازم در خصوص تغییر شبکه های برق استان داشتند که وزیر نیرو امروز دستور داد تا خارج از لحاظ مراحل قانونی و ترک تشریفات بدون فوت وقت کارهای لازم و تصمیمات اخذ شده را انجام دهند.

تعطیلی ادارت، تعطیلی مدارس، از کار افتادن صنایع بزرگی همچون حفاری و نفت هرکدام ضربه های بزرگ فرهنگی و اقتصادی بر پیکره نحیف خوزستان وارد خواهد کرد که شاید با ادامه این روند امیدی به جبران عقب ماندگی ها هم نباشد.

مسئولان استان از نمایندگان، مدیریت بحران، سازمان آب و برق و آبفا گرفته تا آموزش و پرورش با مظلوم برشمردن مردم خوزستان و بیان مشکلات آنها خواستار رفع معضلات پیش آمده شدند. در این میان بنظر می رسد که مردم بخاطر کم کاری در اجرای وظایف خود یک عذرخواهی به مسئولان بدهکارند!

https://hoorkhabar.ir/646175کپی شد!
115