آمادگی یک مرجع تقلید برای حضور در مجلس

هورنیوز – آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به تربیت اظهار داشت: تربیت باید از سنین ابتدایی آغاز و در دوران‌های نوجوانی و جوانی ادامه داشته باشد تا نسل‌ها بتوانند در مقابل تهاجم‌های فرهنگی ایستادگی کنند.
وی بابیان اینکه مربیان تربیتی رسالت سنگینی بر عهده دارند، افزود: محیط تأثیرگذاری زیادی در تربیت فرزندان برای پرورش استعدادهای بالقوه دارد، لذا باید فرزندان از محیط‌های غیرسالم دور کرد.
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اهمیت شناخت مطلوب مربیان نسبت به دانش‌آموزان ابراز کرد: در این حوزه ارتباط بین دانش‌آموز و مربیان دینی احساس شده و باید آموزش‌وپرورش به موضوع مهم تربیت توجه ویژه داشته باشد.
وی ادامه داد: برای اینکه آموزه‌های دینی در مدارس و مراکز آموزشی اجرایی شود نیاز به حضور افراد مؤمن در بدنه آموزش‌وپرورش است و در صورت نبود این افراد برنامه‌هایی که در حوزه تربیت مطرح می‌شود به نتیجه نخواهد رسید.
استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: اساتید غیرمعتقد افکار دانش‌آموزان را به سمت فساد و افراد معتقد به سمت پرورش افکار خواهد کشاند و به همین علت آموزش‌وپرورش باید برای تربیت اساتید معتقد و معنوی برنامه مشخصی داشته باشد.
وی با اشاره به عدم احاطه سازمان‌های بین‌المللی مانند یونسکو در موضوعات داخلی کشورها عنوان کرد: این‌گونه نهادها نمی‌توانند در عرصه‌های مختلف داخلی به علت مخالفت با آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهارنظر کنند و بیشتر هدف این نهادها هدف‌گیری افکار و عقاید مردم است.
آیت‌الله سبحانی مطرح کرد: فضاهای مجازی به‌عنوان یکی از ابزارهای دشمنان در تخریب افکار و عقاید مدرم به‌حساب می‌آید و با آن که این فضا دارای آسیب‌های زیادی بوده و برای جامعه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
وی با تأکید به تذکر به وزیر ارتباطات درباره مشکل فضای مجازی اظهار داشت: بارها در این ارتباط تذکراتی داده‌ام ولی متأسفانه خبری از عملکرد آن‌ها در این فضا مشاهده نمی‌شود، البته این به معنی دور شدن از ابزارهای نوین نیست بلکه باید از فعالیت‌های شبکه‌های غیرمجاز و نادرست جلوگیری شود.
مرجع تقلید شیعیان افزود: فضای مجازی تلاش مبلغان را بی‌اثر می‌کند و نمایندگان باید در این زمینه ورود پیدا کنند تا از ترویج آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری شود و حتی بنده حاضرم در صحن علنی مجلس حضور پیداکرده و دغدغه‌های این حوزه را مطرح کنم.
https://hoorkhabar.ir/644477کپی شد!
86