مشکلات فرهنگی یا کمبود امکانات، کدام سهم بیشتری در ترک تحصیل دختران دارد؟

 

به گزارش هورنیوز مشکلات مالی و کمبود امکانات آموزش و پرورش امری واضح است که مسئولان طی سال های متوالی همواره با اذعان به آن در صدد حل مسائل برآمده اند که در پاره ای موارد موفق و در برخی دیگر نیز عملکرد خوبی ارائه نداده اند.

بی شک نخستین و مهلک ترین ضربه در این میان به دانش آموزان وارد می شود به ویژه دانش آموزانی که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قرار دارند.

ترک تحصیل پدیده ای شوم است که حتی در پیشرفته ترین کشورها هم وجود دارد، با این تفاوت که هر اندازه کشوری توسعه یافته تر باشد ترک تحصیلکرده هایش کمتر و دلایل وداع با تحصیل متفاوت می شود

موسی شیخی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۹ هزار بی‌سواد در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان وجود دارند، گفت: ۷۵ درصد از بی‌سوادان استان را دختران تشکیل می‌دهند.

شیخی با بیان اینکه مسائل جسمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در تولید بی‌سواد نقش دارند، تصریح کرد:‌ ممکن است فردی معلول باشد یا نتواند به مدرسه برود؛ همچنین برخی مسائل فرهنگی موجب شده است که ۷۵ درصد بی‌سوادان استان را دختران تشکیل دهند. در استان ما در زمینه‌های مختلف جسمی ، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی به کارهای مختلفی برای کاهش آمار بی‌سوادان و انسداد راه‌های ورود به بی‌سوادی نیاز است.

هرچند طبق آمار رشد قابل توجهی در کنترل و کاهش ترک تحصیل داشته ایم اما این مسئله، زنگ خطری برای مسئولین است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

https://hoorkhabar.ir/643501کپی شد!
73