رفاه شهروندان اهوازی فدای تعاملات شهرداری؟

به گزارش هورنیوز کلانشهری همچون اهواز که آوازه ثروت ها و منابع ملی اش دل بسیاری را بُرده سال هاست در مشکلات بومی خود غوطه ور شده است. از مشکلات آب و هوا، هجوم ریزگردها، شرایط نامناسب جاده ها و… که بگذریم وضعیت اسفناک سیستم حمل و نقل اهواز ، شهروندان را کلافه کرده است.

اهواز در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد و البته می‌توان جمعیت متغیر را نیز به دلیل مرکزیت استان به آن افزود که حجم بالای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را نمایان می‌کند.

بر اساس استانداردهای جهانی در حمل و نقل شهری، برای هر یک هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس باید وجود داشته باشد.در اهواز اما تنها ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان شهری وجود دارد؛ به عبارتی دیگر در اهواز حدود ۱۳۰۰ اتوبوس کم داریم و با این حساب می‌توان گفت که اهواز در استانداردهای جهانی حمل و نقل عمومی جایی ندارد!

این درحالیست که همین تعداد معدود دستگاه اتوبوس نیز غالبا فرسوده و از حداقل امکانات سرمایشی و گرمایشی بی بهره هستند. آذر ماه امسال شهرداری پس از گذشت بیش از سه سال اقدام به بازسازی ۶۰ اتوبوس فرسوده کرد؛ اتوبوس‌های قدیمی که بازسازی شده‌اند و البته فاقد امکانات سرمایشی هستند که همین امر نشان می دهد مسئولان مربوطه بدون دغدغه مندی لازم و تنها برای پر کردن جای خالی این اتوبوس ها دست به چنین اقدامی زده اند.

بازسازی اتوبوس های فرسوده جای نگرانی دارد

هوشنگ شیرمردی در مراسم بهره‌برداری از ۶۰ ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: جای گله‌مندی بسیار زیادی است اتوبوس‌هایی که باید به کوره ذوب سپرده می‌شدند اکنون دوباره به خطوط حمل و نقل بازگردند و جای نگرانی است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوزستان در طول ۸ سال دفاع مقدس آسیب دیده است، گفت: در دنیا رسم است که هر جا آسیبی و حادثه‌ای پیش آید همه کشور بسیج می‌شوند تا به آن نقطه را ترمیم کنند اما در خوزستان به‌رغم اینکه مردم مستحقی داریم این اتفاق نیفتاده است.

رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: چرا پس از این همه تلاش برای حل معضل ناوگان حمل و نقل اهواز شاهد بهره‌برداری از اتوبوس‌های بازسازی شده باشیم که حتی کولر هم ندارند.

بودجه های مصوب، برای خرید اتوبوس هزینه نشده است

جانعلی خورشیدی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با هورنیوز تأمین اتوبوس شهری را یکی از نیازهای اصلی مردم شهر دانست و اظهار داشت: به ازای هر ۵هزار شهروند اهوازی تنها یک دستگاه اتوبوس وجود دارد.

وی افزود: در شروع به کار شورای چهارم حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس وجود داشت که امروز به ۱۹۸ اتوبوس تقلیل یافته و این به معنای آنست که هرچه بودجه برای خرید اتوبوس تصویب شده محقق نشده است.

خورشیدی به بیان اینکه تنها به تعمیر اتوبوس ها اکتفا شده، تصریح کرد: هرسال ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید اتوبوس تعریف شده است. از شهردار می خواهیم امسال هرچه بودجه بدین منظور تصویب شد همه آن را صرف خرید اتوبوس کند.

نکته مهم دیگر رفتار تبعیض آمیز شهرداری در توزیع همین تعداد اندک اتوبوس در سطح شهر است به گونه ای که اتوبوس های با کیفیت بهترو ایستگاه های مکانیزه در اختیار مناطق مرفه و اتوبوس های فرسوده سهم مناطق کم برخوردار شده است.

به گزارش هورنیوز در سال پایانی شورای چهارم و شهرداری، هر روز موجی جدید از تخلفات اداری و مالی برخی از افراد شاغل در شهرداری منتشر می شود که یکی از نمونه های بارز آن استخدام بحث برانگیز ۳۰ نفر در شهرداری اهواز بوده است. در شرایطی که کلانشهر اهواز از امکانات سایر کلانشهرها مانند مترو بی بهره است انتظار می رود شهرداری در ماه های آخر به جای برخی اقدامات تبلیغاتی، به نیازهای اساسی شهروندان توجه بیشتری کند چراکه در نهایت آنها درخصوص عملکرد مسئولان قضاوت خواهند کرد.

 

https://hoorkhabar.ir/643119کپی شد!
169
۲
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • زنگنه تشکر از پوشش خبری واطلاع رسانی لطفا موارد مصوب شده که تاکنون اجرا نشده را اطلاع رسانی فرمایید.
  • علی یار تعجب آور است همه اعضاءشورای شهر در طول این حدودا چهار سال از شهردار و شهرداری راضی نبودند و بیشتر مواقع گله می کردند ، حالا یک سوال چرا شهردار را عوض نکردند ؟ آیا بخاطر سهم خواهی های شخصی بود این گلایه ها ؟ آیا در مورد فهم مردم اهواز بد فکر می کردند ؟ آیا خود را زرنگ می دانند ؟ به کجا چنین شتابان مقصد ..................
منتشر شده۲