انکار آمارهای رسمی کشور؛ سیاست رو به جلوی وزیر ارتباطات

به گزارش هورنیوز  طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فقط حدود ۹ درصد از گوشی‌های خارجی فروش رفته از مبادی رسمی و حدود ۹۱ درصد آن از مبادی غیررسمی و از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات اما در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ۹۸ درصد کالاهای IT که در بخش تجارت آنلاین عرضه می‌شود، قاچاق است، گفت: اتفاقا همه آن کالاهایی که در این بخش عرضه می‌شود، قانونی است و شرکت‌هایی که تجارت الکترونیک می‌کنند، همه دارای شناسنامه هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اینکه آمار ۹۸ درصدی عرضه کالاهای IT که از فروشگاه‌های آنلاین از مبادی قاچاق تامین می‌شود، را رئیس صنف فناوری خبر داده است گفت: من این آمار را ندارم.

وی بیان داشت: شرکت‌های الکترونیکی هویت کاملا مشخصی دارند و دستگاه‌های نظارتی هم بر آ‌ن نظارت دارند.

واعظی درمورد طرح رجیستری گوشی‌های همراه اظهار داشت: این طرح در گذشته ۲ بار با شکست مواجه شد، اما ما کار را به صورت عمیق و جدی شروع کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: برای این منظور هماهنگی خوبی با وزارت صنعت،‌معدن و ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز انجام شده و تقریبا مقدمات آن فراهم است و برای خریداری تجهیزات نیز مناقصه گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح رجیستری گوشی‌های همراه باید به گونه‌ای انجام شود که مزاحمتی برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان به وجود نیاورد، گفت: این کار فنی است اما با توجه به اقدامات انجام شده فکر می‌کنیم که انجام آن تیر ماه سال آینده نهایی شود.

https://hoorkhabar.ir/643033کپی شد!
132