بخشش دیه جوان جانباخته ایذه ای در بزرگداشت آیت الله هاشمی

هورنیوز – خانواده جوان جانباخته ایذه ای مرحوم محسن احمدی ،که سال گذشته بر اثر تصادف جان خود را از دست داد و فرد تصادف کننده با وی براثر این حادثه محکوم به پرداخت دیه ی وی گشته بود و باتوجه به اینکه بیمه نداشته بود بایستی تمام دیه را پرداخت می شد که با رضایت عموهای ایشان حاج قاسم احمدی رئیس سابق آموزش و پرورش ایذه و دکتر اسماعل احمدی فر ریاست دانشگاه شهرداری اهواز و پدر ایشان آقای کاظم احمدی و دیگر اعضای خانواده احمدی و بزرگان طایفه سهید،با بخشش دیه کامل رضایت خود را برای پایان محکومیت عامل تصادف اعلام نمودند.

در ابتدای این مراسم دکتر اسماعیل احمدی فر باخیر مقدم خدمت بزرگان طوایف ایل بختیاری و اساتید ،فرهیختگان و همچنین حضور آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی به ایراد سخن درمورد شخصیت ممتاز آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداختند و فرمودند:بحق هاشمی رفسنجانی امیر کبیر زمان و نابغه سیاسی مشرق زمین بودند،این شخصیت بی نظیر در دوران پهلوی سخت ترین شکنجه ها را تحمل کردند و بارها ساق های پای مبارکشان را شکستند ولی ایشان نگذاشتند مبارزه انقلابی مردم ایران شکسته شود،و بعداز انقلاب ایشان در مقام جانشین فرمانده ای کل قوا بحق فرمانده ای بی نظیر بودند. وبه خوبی جنگ را مدیریت کردند و در زمانی که دو ابرقدرت شرق و غرب (آمریکا و شوروی )صدام و حزب بعث را حمایت می کردند و ایشان می دید دو ملت مسلمان و شیعه مذهب ایران و عراق دارند زیان می بینند به جنگ پایان دادند و شرایط آتش بس را پذیرفتند.
احمدی فر افزود: درصورتی که ایران در موضع قدرت بود و یک وجب خاک ما به دشمن واگذار نشد.و بعد جنگ هم امروز زیر ساخت های توسعه کشور مدیون این شخصیت بی نظیر می باشد.
دکتر احمدی فر درپایان با اشاره به عزل امیرکبیر که از ایشان پرسیدند آیا ناراحت از این نیستید که از صدارت عزل شده ای فرمود:من دارالفنونی را تاسیس کرده ام که از خشت خشتش امیرکبیری بوجود خواهد آمد،و من مطمئنم آقای هاشمی با توجه به تاسیس دانشگاهها و مراکز علمی، هاشمی هایی در این زمان هستند یا بوجود خواهند آمد.
وی در بخش دیگری افزودند:که قوم بزرگ بختیاری باتوجه به تاریخ چند هزارساله و الگوبرداری از ائمه ی شیعه اهل گذشت و بخشش و ایثار می باشند و این قوم بزرگ در هر جایی که این سرزمین دچار بحران شده است این ها آمده اند و به این بحران ها پایان داده‌اند و به دفاع از این مرز و بوم پرداخته‌اند،تاریخ گواه است که مردم بختیاری با پای برهنه فرسنگ‌ها راه تا تهران رفتندتا صدای آزادی خواهی ملت ایران را در انقلاب مشروطه به گوش جهانیان برسانند.
این قوم در مسئله ی ملی شدن صنعت نفت ،باتوجه به حوزه ی جغرافیایی که چاهای نفت در چهارچوب محل سکونت این قوم می باشد به دفاع از ملی شدن صنعت نفت پرداختند.ودر مبارزات انقلاب جمهوری اسلامی در کنار معمار کبیر انقلاب امام خمینی قرار گرفتند.و در هشت سال دفاع مقدس سرداران وفرماندهان بزرگی را تقدیم انقلاب نمودند.
ایشان در پایان از طرف خانواده و طایفه بزرگ سهید رضایت خود را از بخشش کامل دیه ی این جوان اعلام نمودند.
همچنین در این مراسم آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کردند:که وی همواره یکی از دوست داران ولایت و یاران امام بود و مقام معظم رهبری را در یکی از صحبت های خود به عنوان علاقه اش معرفی کرد.
ایشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گذشت خانواده مرحوم محسن احمدی ،از دریافت دیه از فردی که در تصادف باعث مرگ فرزندشان شد  تسریح کرد بدون شک این حرکت بزرگ و زیبا برای همیشه در ذهن مردم باقی خواهد ماند .آیت الله فرحانی با بیان اینکه گذشت و ولایت مداری مردم بختیاری همیشه زبانزد بوده است خاطر نشان کرد باید دست خانواده ای که با گذشت دیه کامل فرزند خود یک حرکت فرهنگی و فرهنگ سازی را انجام داد را بوسید.وی با بیان اینکه مشکلات درمانی ایذه باعث از بین رفتن این جوان شد افزودند:این جوان پس از سانحه دچار خونریزی ریه شدند و با پای خود به بیمارستان رجوع کرد.و به دلیل نبود کمترین امکانات جان خود را از دست داد بسیار سخت است.
فرحانی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در  ابتدای فعالیت این دوره مجلس خبرگان رهبری در مورد خبرگان مطالبه گر باتوجه به این فرامین ،اعضای خبرگان استان با تشکیل کارگروه ویژه مشکلات استان از جمله بحث سلامت اقدام به شناسایی این مشکلات و کاستی ها و برگذاری جلسات با مسئولان امر برای برطرف شدن کردند.
در پایان دکتر منصور کاووسی از تمام بزرگان قوم بختیاری و خانواده محترم احمدی و طایفه سعید تشکر و قدردانی نمودند.
گفتنی است؛ در این مراسم علاوه برحضور پرشمار مردم شهرستان ایذه و سران طوایف ایل بختیاری و آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ومعاون حوزه علمیه کشور ؛ دکتر مریم ابریشم کار عضو محترم شورای اسلامی کلانشهر اهواز که خود عضو خانواده احمدی و طایفه سهید می باشند نیز حضور داشتند.
https://hoorkhabar.ir/642794کپی شد!
225