بازی برخی مدیران رسانه های مجازی استان در زمین معاندان و تجزیه طلبان!

به گزارش هورنیوز امروزه به علت افزایش روزافزون شبکه های اجتماعی، سایت های خبری و علاقه مخاطبان به دنبال کردن فضای مجازی شاهد انفجار اطلاعات هستیم.

اگرچه شد سریع این شبکه ها به بازتاب سریع اخبار و رویدادها کمک کرده اما نباید فراموش کرد که فضای مجازی همانند یک تیغ دولبه آثار مخربی نیز در پی دارد.

در بین تمام مضرات دنیای مجازی شاید هیچ کدام به اندازه انتشار اخبار کذب و تحریک کننده احساسات مردم، به امنیت و آسایش روانی یک کشور لطمه وارد نکند.

در استان خوزستان نیز به تبعیت از تمام کشور شاهد رشد قارچ گونه شبکه های اجتماعی و بعضا سایت های به ظاهر خبری هستیم که خواسته یا ناخواسته با درج اخباری کذب در دام اهداف دشمن می افتند. چند روز گذشته ابتدا یکی از سایت های خبری تحلیلی، خبر کذب انفجار خط انتقال نفت توسط یک گروه تروریستی را درج و پس از آن بسیاری سایت ها و حتی خبرگزاری ها نیز آن را بازنشر کردند.

شایعه ای که سپس از سوی سخنگوی وزرات نفت رد و منشأ اینگونه اخبار را به گروه تجزیه طلبان موسوم به الحوازی منتسب دانست. نکته قابل توجه آنست که این سایت پیش از این نیز با درج خبر دروغین سر دادن شعارهای ضد دین و نظام از سوی تماشاچیان در ورزشگاه الغدیر اهواز سعی در متشنج ساختن اوضاع داشت.

عادل نوروزیان مسئول بسیج رسانه استان خوزستان درهمین خصوص در یادداشتی نوشت: در مورد خبر انفجار خطوط نفتی در اهواز مع الاسف مشاهده شد که بسیاری از رسانه های مجازی استان که در میان آنها رسانه های مطرح نیز به چشم می خورد در پوشش این خبر کذب، در دام بازی رسانه ای و عملیات روانی رسانه های غربی و عربی به ویژه العربیه فارسی برای تشویش اذهان عمومی مردم استان خوزستان قرار گرفتند.

هر چند که رسانه های سعودی از جمله العربیه و الاخباریه پیشتر بارها و بارها با انتشار اخبار جعلی از درگیری و آشوب، پخش کلیپ های موهوم از انفجار خطوط نفتی در خوزستان، مصاحبه با برخی سران گروهک های تجزیه طلب و … سعی در ناامن جلوه دادن استان و اثبات عداوت و کینه توزی خود با ایران اسلامی داشتند اما اینکه رسانه های داخلی جهت جلب مخاطب بیشتر بدون اثبات صحت خبر از منابع موثق اقدام به انتشار این خبر نمودند در جای خود محل تامل و تدبر است و این سوال را در ذهن مخاطب هوشمند ایجاد می کند که در بحران های احتمالی تا چه میزان می توان به صحت اخبار این رسانه ها و کمک آنها در بازگرداندن آرامش به جامعه اعتماد کرد.

در نهایت و بی شک یکی از مهم ترین مسائل جهت جذب و ایجاد اعتمادسازی در مخاطب، انتشار اخبار درست و با اطلاع از منشأ آنست چراکه بازنشر اخبار کذب نه تنها باعث ایجاد حس بی اعتمادی در مخاطبان می شود بلکه آثار به مراتب مخربتری همچون برهم زدن فضای آرام جامعه، مخدوش کردن تلاش های حافظان امنیت و ریختن آب در آسیاب دشمن دارد.

https://hoorkhabar.ir/641891کپی شد!
76