نجات بیماران سکته مغزی در اهواز

هورنیوز – دکتر رمضان احدی اظهار کرد:‌ طرح درمان سکته‌های حاد مغزی و همچنین طرح درمان سکته‌های حاد قلبی از سه ماه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا و بیمارستان گلستان به عنوان بیمارستان معین طرح درمان سکته های حاد مغزی انتخاب شده است.

وی تصریح کرد:‌ در طرح درمان سکته‌های مغزی اگر افراد تا سه ساعت پس از شروع علایم اولیه سکته به بیمارستان مراجعه کنند و در بیمارستان نیز سکته حاد مغزی تشخیص داده شود، این بیماران تحت شیوه‌های درمانی خاصی قرار خواهند گرفت که موجب بهبودی و کاهش عوارض قابل ملاحظه سکته مغزی در بیمار می‌شود. در این شیوه با استفاده از داروهای ضد ترومبوز از انسداد عروق جلوگیری می‌شود و اگر انسداد به صورت ناقص ایجاد شده باشد، آن را از بین می‌برد.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: طرح درمان سکته حاد مغزی از سه ماه گذشته در بیمارستان گلستان اجرا شده و خوشبختانه در این مدت ۱۵ بیمار از عوارض سکته حاد مغزی از جمله فلج شدن یک طرف بدن نجات یافته‌اند و البته کاهش عوارض سکته حاد مغزی در این طرح مشروط بر مراجعه به بیمارستان تا سه ساعت پس از بروز علایم اولیه سکته مغزی است.

احدی عنوان کرد:‌ به زودی طرح درمان سکته‌های حاد مغزی در سایر بیمارستان‌های اهواز نیز اجرایی خواهد شد. این طرح در قالب طرح تحول نظام سلامت به اجرا در آمده و تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

https://hoorkhabar.ir/641425کپی شد!
107