مشخص شدن بافت تاریخی اهواز

هورنیوز – غلامرضا جلیلی‌نیا اظهار کرد:بافت تاریخی اهواز که بیشتر در منطقه یک و هفت این شهر واقع شده، در برگیرنده خانه‌های تاریخی، بناهای تاریخی و بافت تاریخی است.

وی با بیان اینکه باید پیش از هرگونه اقدامی با میراث فرهنگی هماهنگی لازم انجام شود گفت: همچنین بناهای تاریخی را به شهرداری های مناطق اهواز معرفی کرده ایم و بناهایی که دارای مالک شخصی هستند را از با ارزش بودن بنا آگاه کرده ایم.

وی توضیح داد: اگر قرار است شهرداری نیز تسهیلاتی برای بهسازی و بازسازی بافت فرسوده در اختیار مردم قرار دهد استعلام از میراث فرهنگی برای ارایه این تسهیلام لازم است.
به گفته جلیلی نیا ، اهواز حدود پنج هکتار بافت تاریخی دارد.

جلیلی نیا با تاکید بر اینکه هم اکنون شرایط به نحوی نیست که هرکسی بتواند به راحتی دست به تخریب آثار تاریخی بزند گفت: در مناطقی از اهواز که از بافت تاریخی برخوردار است یگان حفاظت میراث فرهنگی بسیار فعال است و به شکل روزانه از خانه‌های تاریخی بازدید می‌شود.

هفته گذشته از سوی شهرداری اهواز اعلام شد که با همکاری شهرداری منطقه یک و بانک مسکن تسهیلات ویژه در اختیار انبوه سازان برای ساخت و ساز داده می شود این در حالی است که بخشی بسیار زیادی از بافت تاریخی اهواز در منطقه یک و منطقه هفت واقع شده است.

https://hoorkhabar.ir/641128کپی شد!
216