دولت به حل مشکلات خوزستان توجه ویژه دارد

هورنیوز – سیدرضا صالحی امیری روز پنجشنبه در مراسم هشتمین سالروز ارتحال آیت الله غلامحسین جمی امام جمعه فقید آبادان در حسینیه ثارالله این شهر، از این عالم ربانی به عنوان پشتوانه رزمندگان اسلام در دوران جنگ و پدر همه جریان های سیاسی شهر در آن دوران یاد کرد و گفت:آیت الله جمی به همه جریان های سیاسی آن زمان به عنوان اعضای خانواده انقلاب نگاه می کرد.

وی از آبادان به عنوان دروازه ورود تشیع به کشور یاد کرد و با تجلیل از عشایر غیور این خطه در محافظت از مرزها، گفت:آبادان نه یک جغرافیا، بلکه یک تاریخ است و اگر از دوران دفاع مقدس به عنوان بازه زمانی ‘ مقدس ‘ یاد می کنیم، آبادان و خرمشهر نیز دارای حرمت و حریم خاص هستند.

صالحی امیری ادامه داد:اگر امروز از آیت الله جمی به عنوان شخصیت قابل احترام این مرز و بوم یاد می کنیم، از شخصیت انسانی تجلیل می شود که همگان معتقدند، آن مرحوم در مسیر اخلاقمداری گام برداشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:حضور پرشور مردم در مراسم تجلیل از آیت الله جمی نشان داد که ریشه های نظام جمهوری اسلامی محکم و استوار است و ارزش های آن نیز زنده است.

*** دولت به حل مشکلات خوزستان توجه ویژه دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان نگاه ویژه رئیس جمهوری و هیات دولت به حل اساسی مشکلات خوزستان، افزود:حل مشکلات خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر در دستور کار دولت یازدهم است.

وی گفت:خوزستان سرمایه های ملی، دینی، مدیریتی و اقتصادی فراوان دارد و هنگام بررسی بودجه سال آینده در هیات دولت نیز، رئیس جمهوری بر توجه به حل مشکلات این استان تاکید ویژه داشت.

صالحی امیری رفع مشکلات خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر را ضرورت قطعی و واجب خواند و گفت:دولت یازدهم، شان و منزلتی برای خود جز خدمت به مردم قائل نیست.

وی تصریح کرد:مسیر جدیدی که در دولت یازدهم به سوی توسعه پایدار و پیشرفت آغاز شده است، نوید بخش آینده درخشان کشور است و اگر در مذاکرات هسته ای تیم مذاکره کننده ایرانی با ۱+۵ پیروز شدیم، همه مرهون مقاومت و ایستادگی مردم در دوران مختلف و حمایت های آنان از نظام است.

https://hoorkhabar.ir/640163کپی شد!
90