کاهش ۵۰ درصدی شهریه دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد/ توسعه رشته ها در تمام شهرهای خوزستان

مجتبی علوی فاضل در گفتگو با خبرنگار هورنیوز با اشاره به ادغام و یا انحلال برخی واحدهای دانشگاهی اظهار کرد: تمام برنامه ما این است که با حفظ خدمات آموزشی در سراسر استان بتوانیم مدیریت واحدها را به نحو احسن انجام دهیم و بحث تعطیلی هیچکدام از مراکز آموزشی دانشگاه آزاد به هیچ وجه مطرح نیست.

kjhgfcffdfffffffffffffffffffffffffffff

وی افزود: به هیچ وجه به دنبال تعطیلی مراکز آموزشی مان نیستیم اما برای اداره بهتر مراکز آموزشی و حفظ و ارتقای کیفیت آنها ناچاریم با روش های مختلف مدیریتی سیستم مدیریتی آنها را بهبود ببخشیم.
رئیس مرکزهماهنگی اموراستان های دانشگاه آزاد اسلامی کشور تصریح کرد: یکی از این روش ها کاهش هزینه ها و کاهش ساختار اداری است.حذف ساختارهای موازی و جذب اعضای هییت علمی جدید همه در یک بسته مدیریتی می رود تا بتوانیم همه خدمات را ارایه دهیم و هم کیفیت مان را حفظ و فعالیت مان را انجام دهیم.

علوی فاضل اضافه کرد: یکی از برنامه های ما استفاده از مشوق ها برای جذب دانشجو به ویژه کاهش شهریه است که این اتفاق از امسال شروع شده و در رشته محل های کاردانی و کارشناسی را تا ۵۰درصد شهریه نسبت به سال قبل به عنوان مشوقی برای جذب دانشجو کاهش دادیم .

رئیس مرکزهماهنگی اموراستان های دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: فضای آموزش عالی اگر در یک فضای رقابتی مبتی بر استانداردهای آموزشی باشد ما می توانیم نقش بیشتری ایفا کنیم.

علوی فاضل با اشاره به اینکه ۴۴ رصد دانشجویان استان در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند که رقمی نزدیک به ۱۱۰هزار نفر است،گفت: دانشگاه آزاد خوزستان ۱۶۰۰عضو هییت علمی دارد به طوری که اعضای هییت علمی دانشگاه آزاد ۵۶ درصد اعضای هییت علمی آموزش عالی استان هستند که این نشان دهنده وضعیت کیفی مناسب دانشگاه است.
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: نشان می دهد نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از متوسط استانی بهتر است و از این نظر یک نقطه قوت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه تنوع بخشی به رشته های تحصیلی به ویژه زنان خانه دار را به عنوان یکی از جوامع هدف تعریف کردیم که رشته های مورد نیاز آنها را بیاوریم، گفت: توسعه رشته ها در همه شهرهای استان یکی از برنامه های ما است که با تامین کادر هییت علمی در حال انجام این کار هستیم
وی افزود: ۱۶۰۰عضو هییت علمی تمام وقت و همکاری ۶هزار نفر از سایر دانشگاه ها ظرفیت علمی بسیار خوبی را در دانشگاه آزاد به وجود آورده است.

https://hoorkhabar.ir/639660کپی شد!
59