تعریف ۲۴ پروژه برای اتباع خارجی مقیم خوزستان

هورنیوز – حمید سیلاوی بیان کرد: در جریان سفر سیوانکا دالاپانا رئیس دفتر مرکزی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی به اهواز در روز دوشنبه نشستی با وی و هیات همراه در محل این اداره کل برگزار شد.

وی افزود: در این نشست عملکرد گذشته و برنامه های از پیش تعیین شده سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی این اداره کل برای اتباع خارجی بررسی شد.

وی بیان کرد: در گذشته ۷۲ پروژه شامل پروژه های عمرانی، بهداشتی و درمانی، فنی و حرفه ای ، آموزش و پرورش، اشتغال، احداث مدرسه و فعالیت های فرهنگی برای اتباع خارجه در خوزستان توسط این اداره کل انجام گرفت که در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند.

سیلاوی افزود: در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های این اداره کل برای اتباع خارجی اختصاص یافت.

وی گفت: برای سال آتی میلادی نیز ۲۴ پروژه در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی، آموزش دانش آموزی، گازرسانی، احداث سالن های فرهنگی برای اتباع، تامین امکانات بهداشتی و درمانی و تامین اعتبارات پزشکان در خوزستان تعریف شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان افزود:در این نشست مقرر شد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی اعتباری برای رفع آلودگی ناشی از گرد و غبار در خوزستان اعتباراتی را تخصیص دهد.

به گزارش ایرنا سیوانکا دالا پانا رئیس دفتر مرکزی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران در جریان این سفر یک روزه از شهرک بنی نجار در گتوند که اتباع افغانستانی در آن مستقر هستند و نیز شهرک نبی اکرم(ص) خوزستان که اتباع عراقی در آن مستقر هستند دیدن کرد.

در شهرک بنی نجار گتوند دو هزار و ۵۰۰ اتباع افغان زندگی می کنند.

در استان خوزستان ۱۳ هزار تبعه خارجی ساکن هستند.

https://hoorkhabar.ir/638990کپی شد!
136