ایجاد ۴ هزار شغل با اجباری شدن پیش دبستانی

هورنیوز – غلامرضا شریعتی در هشتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان افزود: لازمه عدالت آموزشی در خوزستان توجه ویژه به کودکان دوزبانه پیش از ورود به سیستم رسمی آموزش و پرورش است.

وی اظهارکرد: بحث های کارشناسی در زمینه ارتقای سطح تحصیلی در خوزستان نشان داد که دو زبانه بودن دانش آموزان از عوامل افت تحصیلی است، بنابراین، پیش دبستانی به عنوان یکی از لوازم و شروط کاهش افت تحصیلی در خوزستان در اولویت قرار گرفت.

شریعتی در ادامه گفت: با توجه به اینکه حدود ۹۰ هزار نوآموز پیش دبستانی زیرپوشش قرار گرفته اند و اعتبار مالی برای توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی مورد نیاز است، اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه پیش دبستانی در شورای آموزش و پرورش خوزستان تصویب شد.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری در مورد گسترش پوشش پیش دبستانی در سال های آینده گفت: همه ما مکلف به ارائه خدمات به دانش آموزان دو زبانه هستیم تا پیش از ورود به دبستان با زبان رسمی بیشتر آشنا شوند و اصلی ترین هدف این حرکت، تعهد اخلاقی، انسانی و شرعی است که ما در قبال کودکان و دانش آموزان استانمان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشسته گفت:مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس، محوطه سازی، زیبا سازی مدارس ایذه و تعداد ۴۰ دستگاه رایانه و سه دستگاه فتوکپی و پنج دستگاه چاپگر نیز برای مدارس این شهرستان اختصاص یافت.

محمد تقی زاده ادامه داد: مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای تعمیر و ساخت سرویس های بهداشتی مدارس و زیبا سازی و تعمیرات مدارس الوار گرمسیری اندیمشک، تعداد ۱۲ دستگاه رایانه و دو دستگاه چاپگر و یک دستگاه فتوکپی برای مدارس الوار گرمسیری در نظر گرفته شد.

https://hoorkhabar.ir/638683کپی شد!
127