تشویش اذهان عمومی در پی عدم پاسخگویی مسئولان/ چرا نماینده اهواز خبر درگیری را تکذیب می کند؟

به گزارش هورنیوز بازهم مسأله دستفروشان و درگیری آنها با مأموران اجرائیات شهرداری خبرساز شد. سوژه اینبار پیرزن دستفروشی بود که گفته می شود در بازار عبدالحمید توسط مأموران مورد حمله قرار گرفته است.

چند ساعت پس از رسانه ای شدن خبر موجی از تأیددها و تکذیب ها به راه افتاد و هرکدام از مسئولان با دادن اطلاعاتی ناقص و بعضا ناقض ماجرا را بازگو کردند.

تأیید استفاده از شوکر

عاشور سواری پور عضو شورای شهر اهواز اظهار داشت: مدیر اجرائیات شهرداری اهواز تایید کرده است که آقای س.س مسئول اجرائیات منطقه یک شهرداری در درگیری با یک مرد دستفروش از شوکر استفاده کرده است که ظاهرا بعد از حضور نزد قاضی هر دو طرف از همدیگر اعلام رضایت کرده اند.

سواری پور با اشاره به حادثه ای که پیش از این منجر به مجروح شدن مسئول اجرائیات منطقه یک شده بود، اضافه کرد: به گفته مدیر اجرائیات شهرداری اهواز، مجوز حمل شوکر را شورای تامین به این فرد داده و این مامور در روز درگیری، بعد از اینکه مورد هجوم تعدادی از دستفروشان قرار گرفته از شوکر استفاده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ادعای داشتن مجوز شورای تامین برای حمل شوکر باید بررسی و اثبات شود، گفت: در صورتی که اثبات شود مامور شهرداری اهواز بدون مجوز از شوکر استفاده کرده، پرونده باید در دادگاه طرح و مقامات قضایی درباره آن اظهار نظر کنند. معاون خدمات شهری و مدیر اجرائیات شهرداری، برخورد و درگیری با زن دستفروش را تکذیب کرده اند و هنوز نمی توانم راجع به آن اظهارنظر کنم.

۸۲۳۳۹۳۸۶-۷۱۲۳۴۲۴۲

نمی‌دانم مامور شهرداری در درگیری با دستفروش شوکر داشته یا خیر

علیرضا حلاج سرپرست خدمات شهری اهواز نیز می گوید: مأموران شهرداری به هیچ‌وجه با هیچ خانمی درگیری نداشته‌اند و درگیری تنها میان مأموران با چند مرد دستفروش بود و منتشر کردن این اخبار با قصد تخریب شهرداری است.

حلاج، تصویر منتشرشده از زن دستفروش را غیرواقعی می‌داند و توضیح می‌دهد: این تصویر به هیچ‌وجه صحت ندارد. تنها مأموران نیروی انتظامی از شوکر استفاده می‌کنند. مأموران اجرائیات شهرداری از این ابزار استفاده نمی‌کنند.

وی چندی بعد اما در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا می افزاید: به نظر می‌رسد شوکر در دست مامور بوده ولی از آن استفاده نکرده است. با این وجود من نمی‌دانم که وجود شوکر در این درگیری صحت دارد یا خیر و باید این موضوع را بررسی کنم زیرا ماموران ما شوکر ندارند.

تکذیب ضرب و شتم دستفروش اهوازی با شوکر

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در واکنش به اخبار مربوط به برخورد ماموران شهرداری اهواز با یک دستفروش و استفاده از شوکر، گفت: کشته شدن این دستفروش و استفاده ماموران شهرداری اهواز از شوکر درست نیست چرا که چنین اتفاقی نیفتاده، متاسفانه در این زمینه اطلاع رسانی‌ها نامناسب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخورد ماموران شهرداری منجر به درگیری نشده، افزود: در کل شهرداری موظف است کار خود را به صورت قانونی انجام دهد کما اینکه دستفروشانی که سد معبر می‌کنند هم باید در اماکنی مستقر شوند که شهرداری برای آنها پیش‌بینی کرده است.

مأموران شهرداری حق حمل شوکر را ندارند

جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری در گفتگو با هورنیوز اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که از معاونت خدمات شهری گرفته ام هیچ کدام از مأموران اجرائیات حق استفاده از شوکر را نداشته و تنها مأموران نیروی انتظامی اجازه حمل آن را دارند.

وی با اشاره به اینکه مأموران نیروی انتظامی براساس گزارش مأموران شهرداری اقدام به جمع آوری دستفروشان می کند، افزود: مأموران شهرداری حق حمل شوکر را به هیچ وجه ندارند. تأمین امنیت مرکز شهر در اختیار نیروی انتظامی است.

خورشیدی تصریح کرد: با معاون خدمات شهری تماس گرفتم و ایشان برخورد با دستفروش زن توسط مأموران شهرداری و استفاده از شوکر را تکذیب کرد.

به گزارش هورنیوز در کنار خبر تأسف بار درگیری مأموران اجرائیات با دستفروشان آنچه بیش از همه باعث رنجش خاطر شهروندان می شود عدم اطلاع رسانی دقیق، به موقع و رفع ابهامات است که همین امر باعث دامن زدن به شایعات می شود. نکته دیگر مسأله تأیید و تکذیب هایی است که در سکوت مسئولان شهرداری توسط افرادی همچون نمایندگان استان در مجلس صورت می گیرد!

بی شک امروز نمایندگان استان باید در گیر امور مهم تری از تکذیبیه خبری در شهرداری باشند؛ اموری همچون رسیدگی به مشکلات آلودگی، محیط زیست، تنگی نفس، انتقال آب، پرداخت خسارت کشاورزان و… .

https://hoorkhabar.ir/638639کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.