مبارزه با قاچاق ازمصادیق اقتصاد مقاومتی است

هورنیوز – آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری چهارشنبه در مجمع سالانه بسیج اصناف استان با موضوع ‘ نقش اصناف و بازار در اقتصاد مقاومتی’ درسالن جلسات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بیان کرد: قاچاق باعث ضربه زدن به تولیدات داخلی می شود، از سوی دیگر برای مبارزه با بیکاری هم باید با قاچاق مبارزه شود.

وی گفت: باید غیرت ملی داشته باشیم و از تمام ظرفیتهای موجود برای تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی بهره گیری کنیم.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر تولید کنندگان داخلی را نیز باید ترغیب کرد تا در جهت کیفی سازی هر چه بیشتر تولیدات خود گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود:اصناف و بازاریان در راستای حمایت از تولید در کشور ،مصرف تولیدات داخلی را تبلیغ کنند. آیت الله موسوی جزایری درادامه افزود: بازاریان سوابق روشنی در دوران انقلاب اسلامی دارند به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار پررنگی در دفاع از کشور و انقلاب داشتند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس ابرقدرت های دنیا عراق را حمایت می کردند و مستضعفان حامی ایران بودند و این خلاء توسط بازاریان در این دوران پرشد و از رزمندگان حمایت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در حال حاضردر یک دوره خاص اقتصادی با آمریکا هستیم از میان کشورهای غربی طرف توافق برجام تنها آمریکا عهدشکنی کرده و اروپا نیز زیر فشار آمریکا قرار گرفته است.

آیت الله موسوی جزایری درادامه بیان کرد:متاسفانه یک چهارم حجم اقتصاد دنیا در آمریکا در گردش است لذا اگر کشوری خلاف نظر آمریکا با ایران ارتباط سرمایه گذاری داشته باشد با برخورد منفی این کشور مواجه می شود.

وی افزود: با به روی کار آمدن ترامپ رییس جمهور جدید این کشور با توجه به روحیات عجیب این فرد، آینده این کشور نامعلوم است.

در این نشست از کتاب نقش اصناف و بازاریان اهواز در دفاع مقدس اثر ‘حبیب پیام ‘ رونمایی و از اصناف نمونه اهواز تجلیل شد.

https://hoorkhabar.ir/638360کپی شد!
50