ادامه ‌روند نزولی قیمت ارز و سکه

هورنیوز – پس از نوسانات چند روز گذشته قیمت ارز و افزایش افسارگسیخته نرخ انواع ارزها و خصوصاً دلار، امروز شاهد کاهش قیمت ارز در بازار هستیم.

بنابراین گزارش روز گذشته، رئیس‌کل بانک مرکزی بر این موضوع که «نوسان ارزی پایدار نیست» تأکید کرده و در این‌باره گفته بود: در تحلیل قابلیت اثرگذاری هر یک از این عوامل بر تحولات بازار ارز باید به ماهیت این عوامل و درجه پایداری آنها توجه کرد؛ واقعیت آن است که تحولات روزهای اخیر بیشتر از هرچیز دیگری ناشی از شوک‌های انتظاری است که با عواملی همچون افزایش تقاضای فصلی ارز ترکیب شده‌اند و با وجود تاثیرگذاری مقطعی بر تغییرات نرخ ارز، از سوی بنیان‌های اقتصاد کلان حمایت نمی‌شوند.

به هر حال امروز موج افزایش قیمت ارز کماکان در حال فروکش کردن است‌.

فعالان نرخ ارز بر این باور هستند که نرخ دلار آمریکا باز هم کاهش خواهد یافت و اثر این روند کاهشی در روز شنبه بیشتر خود را نشان خواهد داد.

تا لحظه انتشار این خبر یک دلار آمریکا ‌در بازار ارز تهران به نرخ‌ ۳۸۲۰ تومان عرضه شد در حالی که پیش از ظهر امروز ۳۸۹۹ تومان قیمت‌گذاری شد.

‌همچنین در حال حاضر یورو با نرخ ۴۱۴۶ تومان، پوند با نرخ ۴۸۷۳ تومان و درهم امارات با نرخ ۱۰۹۸ تومان عرضه شد در حالی که پیش از ظهر امروز این ارزها به ترتیب با نرخ‌‌های ‌۴۲۱۳ تومان، ۴۸۷۱ تومان و‌ ۱۱۰۸ تومان فروخته شد.

در حال حاضر سکه طرح جدید به قیمت یک‌میلیون و ۱۱۵ هزار تومان و سکه طرح قدیم با قیمت یک‌میلیون و ۱۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود در حالی که تا پیش از ظهر امروز سکه طرح جدید با نرخ یک‌میلیون و ۱۲۸ هزار تومان و سکه طرح قدیم با نرخ یک‌میلیون و ۱۱۰ هزار تومان فروخته شد.

‌در بازار تهران در حال حاضر نیم سکه با قیمت ۵۷۸ هزار تومان بدون تغییر قیمت نسبت به صبح به فروش می‌رسد.همچنین ‌ربع سکه با قیمت ۳۰۳ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ ۱۸۸ هزار تومان عرضه می‌شود در حالی که پیش از ظهر امروز ربع سکه با نرخ ۳۰۵ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ ۱۹۰ هزار تومان عرضه شد‌.

قیمت اونس در بازار جهانی طلا در حال حاضر نسبت به پیش از ظهر امروز کاهش دوباره داشت و به ۱۱۶۸ دلار و ۳۰ سنت رسید در حالی که پیش از ظهر امروز ‌۱۱۷۵ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شده بود.

‌در این راستا هر گرم طلای ۱۸ عیار تا لحظه تنظیم این گزارش با نرخ ۱۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شد در حالی که پیش از ظهر امروز با قیمت ۱۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان‌ عرضه شده بود.

 

https://hoorkhabar.ir/637499کپی شد!
130