ارائه خدمات به زوار در مرز چذابه از سوی شهرداری اهواز

هورنیوز – امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز طی مصاحبه ای در خصوص خدمات رسانی به زوار اربعین گفت: افتخار بزرگی نصیب خوزستان شده که دو مرز چزابه و شلمچه در آن واقع شده است و همانطور که استان خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور بوده است اکنون نیز به دروازه صادر کننده اسلام ناب محمدی (ص) و تشیع به کشور های مجاور تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: از سالهای گذشته تا کنون هر ساله همزمان با اربعین حسینی عاشقان زیارت امام حسین(ع) روانه کربلای معلی می شوند. در سالهای اخیر با توجه به اینکه زوار بسیاری از کشورمان با پای پیاده راهی زیارت مرقد مطهر سیدالشهداء شده و هرساله بر خیل مشتاقان زیارت امام حسین(ع) افزوده می شود ارائه خدمات مختلف به زوار امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که شهرداری اهواز همه ساله با تمام توان در راستای خدمت به زائران پیشقدم بوده است. امسال نیز با توجه به تاکیدات ویژه استاندارمحترم و شهردار محترم و حمایت های اعضای محترم شورای اسلامی شهر اهواز و با عنایت به اینکه شهرداری اهواز ، شهرداری معین شهر چزابه می باشد این توفیق نصیب ما شده که در مرز چزابه برای تردد زائرین اباعبدالله الحسین در مسیر رفت و برگشت خدمات را به صورت ویژه در زمینه های عمرانی و فرهنگی ارائه دهیم.

آهن جان در خصوص این خدمات گفت: با حضور نیروهای خدماتی خدوم شهرداری اهواز در مرز چزابه پاکسازی و رفت و روب تمام محل تردد زائران و نقطه صفر مرزی به صورت شبانه روزی صورت می گیرد. همچنین در حوزه حمل و نقل نیز سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اکیپ کامل در مرز مستقر شده وکلیه حمل و نقل زائران را در مرز چزابه برعهده دارد.

معاون شهردار اهواز افزود:از ماههای گذشته برنامه ریزی های منظمی برای زیر ساختهای عمرانی موکب های مسیر شهر اهواز به چزابه صورت گرفته است به علاوه تمامی موکب ها مورد پشتیبانی (اقلام خوراکی) قرار گرفتند.

وی در خصوص خدمات و برنامه های فرهنگی شهرداری اهواز در مرز چزابه گفت: به مناسبت نزدیک شدن به اربعین حسینی و با وجود تردد میلیونی زوار از مرزهای مشترک با کشور عراق فضاسازی ویژه ای که نشانگر فرهنگ عاشورایی باشد از اهواز تا چزابه با حضور تعداد بسیاری از پرسنل خدوم فرهنگی و روابط عمومی شهرداری اهواز و مناطق هشتگانه صورت گرفته است.

آهن جان در ادامه گفت:نصب تلوزیونهای شهری در مرز چزابه و پخش مداحی وسینه زنی و اذان و نماز جماعت و …از این تلویزیونها از جمله دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری اهواز است که در افزایش شور حسینی نقش بسزایی دارد. علاوه بر این اقلام فرهنگی مختلفی نیز میان زوار توزیع می شود که از جمله آنها می توان به پیشانی بند ، نقشه راه ، کتاب زیارت اربعین ، پکیج فرهنگی و … اشاره نمود.

وی در پایان افزود: شهرداری اهوز با تمام توان ارائه خدمت به زائران را تا روزهای پس از ابعین حسینی و تا ورودکلیه زوار به کشور در مرزها ادامه خواهد داد.

https://hoorkhabar.ir/635966کپی شد!
138
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.